• Brodsmulan

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Tristan.. vad gäller missbrukare så har de oftast en mycket lång, tragisk historia som de gärna delar med sig av, men hur många gör så, tar sig tid att lyssna. Varför tar man sig egentligen inte tiden.. det borde alla fråga sig. Nu kan jag bara tacksamt säga att jag bor inte i en storstad, då skulle jag ha fått panik bara genom att se hur många hemlösa människor det finns som ingen bryr sig skit i.. men ändå tycker jag att alla ska kunna tänka tanken.. det kunde varit jag!
    När drogerna kom till vår lilla by blev grupptrycket stort, alla provade.. utom 2 tjejjer, jag och min kompis.. varför inte jag, det har jag fortfarande inget svar på, men tacksam är jag.
    Aja, nu vart det väldigt ot. Men det är ändå viktiga saker, att komma ihåg.. jag är inte varken bättre eller sämre än någon annan och vad jag än ser så ska jag bara vara glad över den situationen jag befinner mig i och tacksam över att jag lever och finns.

• Brodsmulan

Tristan.. jo.. det var och är fortfarande jobbigt, Ludwig skulle blivit 4 mån snart. Ja, vi försökte göra det bästa vi kunde i den situationen. Han fick ta med de saker vi hade.. ett par gips fötter, en folder med hans avtryck, dopljus mm.. de pratade mycket och länge med barnen om döden och skolan har varit underbar. Så fort någon av pojkarna velat prata, ja då har de helt sonika avbrutit lektionen och gjort så, helt underbart bemötande. Vilket gör att de idag inte är rädda, då vi på nytt väntar barn. Vilket naturligtvis känns både med glädje och rädsla.
    "Hej,vi är många som tänker på er i eran sorg. Vill tacka för att vi fick möjlighet att tillsammans med våra barn titta på lilla Ludwig.Det var starkt gjort av pojkarna att stå inför klassen och berätta om det som har hänt."
    Skrev en av de mammor som skrivit i gästboken.. ja, det var helt klart starkt, jag är fruktansvärt stolt över mina barn men inte över de föräldrar som inte kunnat se deras glädje i sorgen.

• Brodsmulan

Liwa.. är fullt okej att tycka så är vi många som gör, speciellt om vi inte får annan info om familjerna och bara så i det blå ska bestämma.

• Brodsmulan

Tristan.. har svarat i din gb då det är en diskussion som inte ska tas här men tack för omtanken *kram*

• Brodsmulan

Tristan.. ja det är ingen fara, tänkte mer på övriga är lite väl ot kanske att jag gav den lilla historien var bara för att vinkla hur mycket vår egen rädsla kan göra egentligen. Att jag gått in i hans klass och frågat läraren var nämligen för att barnen tydligen börjat ställa frågor kring hur han såg ut och då tycker jag att det är av vikt att möta barnen i deras farhågor.

• Brodsmulan

fatima.. du behöver inte ta illa upp, menar inte dig som person, utan min egen känsla för det hela.. jag anser det förkastligt.

Och Bush.. ja, du den mannen tänker jag inte ens prata om.. förstår inte hur en så'n man kan få leda ett land och definitivt inte hur han kan kalla sig kristen, varför.. tja.. min personliga åsikt baserat på vad jag upplevt om honom som person och hans sätt att leda. Så j-kligt synd då att de personerna som röstar på honom just för hans tro gör det, då kanske man kunde få se en bättre ledare på tronen istället.

• Brodsmulan

ha, ha... hörde ni nyheterna nu???? Från 1a juni ska tydligen homosexuella kvinnor ha rätt till insemination ett steg i rätt riktning tycker jag!

• Brodsmulan

aaah.. va de första juli.. oj, oopps.. bidde så glad så hoppade på tangent bordet *s* nä, tycker det är super

• Brodsmulan
    ni som vill ha lite mer information om Julen som högtid.. både lite av den morderna och en del historia... välkommen till min kreation... min stolthet hem.passagen.se/hundenshus/Jul/
  • Brodsmulan

Hoppsan, missade ett understreck hem.passagen.se/hundens_hus/Jul/ har jag jobbat på ett tag så snälla beröm mig nu

Myran.. Den va rolig den sidan.. och kan mycket väl vara sanningen.. för som jag sagt så anser iallafall inte jag, trots att jag är troende inom kristendomen att bibeln är en konkret sanning.. det är flera berättelser om upplevelser över lång, lång tid.

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in