*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in
Utopia:
Jätte klokt skrivet!
Utopia:
Jätte klokt skrivet!
universalWomen:
Så när du säger till din väninna att hon inte skulle vara lika kapabel till att uppfostra sina barn, i dina ögon, så accepterar hon det?
Wow, jag hoppas verkligen att hon gör det som ett val att välja att "vara den stora" i diskussionen genom att inte gå in längre på ämnet med dig, men att hon själv förstår att det du säger till henne ju faktist är helt befängt.
Vem är du att kunna säga så till en väninna?
Vad bygger eran vänskap på om ni är två stycken kvinnor som borde bara borde stötta varandra och finnas där för varandra inte ens kan stå upp för att ni bägge två är lika goda till att få bli en mamma???
Eller har hon en så dålig självkänsla att hon faktist accepterar faktumet att ja, hon kan bli ebn god mor men inte jag, och det är vi överrens om.
Stackars tjej! Hon skulle verkligen behöva väner som stod upp för henne och hennes möjlighet att kunna få hålla ett litet barn i sin famn en dag, oavsett om hon föddes som lespisk!
Tycker att det du säger är ganska ledsamt!
Universal Women:
Hon blev inte jämförd för det att hon hellre ser sitt barn med en hetero familj än en homosexuell familj om man stod inför det valet. Det var inte i det sammanhanget.
Det är ju bättre att du läser vad som skrivs än att plocka saker ur sitt sammanhang. Hon blev jämförd för att hon förklarade det med att det var hennes "tro" och det var då jag jämförde med rasister, det måste du väl hålla med om, att det också är en tro.
Eller? Är vi inte överrens om det heller?
universalWomen:
Men du, hade jag valt det jag var "van vid" som liten så borde jag nog inte heller skaffat barn.
Just på grund av att du oavkortat hänvisar till att dina åsikter är grundade till vad du är just van vid och att DIN barndom bestod av "mamma och pappa" och att det är det "normala" så är det ju du som väcker upp liknelsen men "främlingsfientlighet".
Du lägger ju orden i munnen på oss, bara det att vi omformulerar det med våra ord.
universalWomen:
Du får det ju att låta väldigt poetiskt men.... du lindar in det väldigt fint på ditt lilla egna vis. Detta vackra träd fungerar bra och blir till något vackert om du får växa vidare och så frön men de andra kvistarna ska hålla sig på sin kant och förstå att de borde inte kunna vara kapabla till nåt sånt.....
Jo men "Knutby" är ju verkligen ett exempel på att CITERAR:Jämför man exempelvis den kristna tron, så handlar ju den om att den kristna tron framlyfter och hyllar mannen och kvinnan och äktenskapet som sådan. Inget fel i det eller hur. Vi hade inte funnits idag om våra förfäder var homosexuella, och biologin den samma som idag, eller hur. (bara för att ta ett av hur många exempel i högen som helst)
Om du inte vet om att rasister som organiserar sig förenas i "sin tro" om att de är mer värda så har du mycket kvar att lära, det är det enda jag kan svara dig på den okunskapen, utan att gå in på för svåra bergepp med en gång.
universalwomen:
jag kan säga att du utrycker dig skrämmande likt hur en rasist skulle göra, bara det att dom pratar om deras tro och du om din.
Likheten ligger i att ni hittar föklaringar till varför ni är mer värda i ett större begrepp, där ni utan skruppler förkastar andra männniskors värde.
Jag sitter här och har riktigt svårt att förstå hur du inte kan se det själv?
universalwomen:
Nej du har inte skrivit att de skulle bli dåliga föräldrar och jag har inte skrivit att du har skrivit det. Du skrev att de inte skulle vara lika kapabla till att uppfostra ett barn... du plockade in att det behövdes en mamma och en pappa för att det skulle kunna vara normalt, eller hur!
Skrattretande hur du vill få mig till den som förvränger när det är du själv!
Jag gör verkligen allt jag kan för att INTE förvränga och lägga ord i munnen på dig, eller andra. Jag läser noga och jag tänker efter så att jag inte går över styr och svarar på spöken jag hör, men på det som faktist sägs...
Du hänvisar hela tiden till hur du bara svarar TS, men du glömmer kanske bort alla inlägg du gör på vägen som vi senare svarar dig på. Jag har inte längre an aning om vad TS egentligen skrev, jag svarar dig på det du skriver under trådens gång!!!
Det är väl ingen som inte tillåter någon annan till sin åsikt här. Du går in på en tråd och säger din mening och vi svarar dig som du svarar oss.
Ska vi nu plocka in martyrerna i oss också, då vill jag nog dra mig ur!
Tycker inte att det är kul att diskutera när man ska hamna i ett läge att "du är dum mot mig men jag får säga vad jagvill om andra"....
Varför går du inte in och gör en tråd "för oss religiösa som inte tycker att homosexuella kan vara lika goda föräldrar" så att ni kan hålla med varandra då istället? Här diskuterar vi från
min son tryckte iväg brevet....
bägge håll, skulle jag säga!
Ja, du säger din åsikt om hur du tror mindre om andra p.g.a vem dom ÄR!