Jag åkte privat till en familj i England är jag var 17 år. Det gck jättebra allting. Eftersom jag var studerande så betalade de både biljetten dit och hem. Lönen är ju dock skit. Jag fick ca 700:- i veckan, det var kanske i det minsta laget, men räkna inte med mer än 3500- 4000 i månaden. Oftast får man betalt veckovis.
Jag kan rekommendera greataupair.com samt aupair-world.net, de två sidorna är de enda som jag tycker är bra, och jag provade rätt många innan jag kom på att de var bäst. Där finns familjer över hela världen som söker au-pairer och du kan skapa din egen profil med vad dina önskemål är och vad du skräver m.m.
Ska du ändå ta genom förmedling så rekommenderar jag "Peek-a-boo Au-pairs and Nannies". De brukar bl.a. ha annonser på arbetsförmedlingens hemsida. De har väldigt bra rykte och har för det mesta "rika" familjer som är väldigt professionella då de har haft flertalet au-pairer innan och vet vad de vill ha från en au-pair, en velig familj vill man inte hamna hos.
Hoppas det hjälpt dig ngt, annars får du gärna skriva till mig om du vill veta mer.