• Soffis79

Vad tycker du om namnet Juni?

Ja vad tycker ni om Juni som förnamn på en liten flicka?

Den vackraste stunden i livet var den när du kom Edwin
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om namnet Juni?
  • Trinity78

Jag känner en Juni men hon är i 50-årsåldern så jag har svårt att tänka mig det namnet på ett litet barn.

Reality is a bore
  • Sagofe

Jättefint , skulle kunna döpa en framtida dotter till det, om det inte vore för att min son heter Julian. Det känns som att det blir lite för mycket... Juni, Juli...an.

• FochP

Jag tycker lite dubbelt. Egentligen är det en månad.
    Men jag tycker ändå att det är gulligt.
    Det är inget jag skulle välja själv.

• Vårkänslor

Inge fel på det!.. Men det låter finare om man säger det på engelska =)

• Odessa

Jag valde "fint på andra barn", men det är pga att det absolut inte passar ihop med efternamnet. Annars hade jag helt klart kunnat döpa mitt barn till det.

Kanske kan man ha en egen variant? Junia till exempel.

• Vardagspoesi

Jätte-jättefint verkligen! :) Så varmt, gulligt och somrigt! Verkligen supergulligt!

6 dagar kvar till Sommarlovet´07!
  • Eelle

jo de e fint, men tycker itne de passar som namn egentligen, det är ju månads namn.. tycke de är lite knas att döpa nån till en månad eg.

• förtja

Fint!

men man döper inte ett barn till ett namn, döper man någon viger man in den i en religion.

• MinSeth
    Jag tycker såklart att Juni är ett fantastiskt bra namn eftersom min kotte heter det. Vi stavar det dock med ett "e" på slutet.
  • Miafia33

jag tycker inte att det är ett fint namn på en människa

• Jessica24

Nej det passar inte, Juni är ju en månad och inte ett namn.

♥ Victor 14/3-2006 ♥ +
  • AG5

Jag känner en liten flicka på 5 år som heter så. Jättefint tycker jag nu, men i början kopplade jag hela tiden ihop det med månaden. Jag känner en Maj också men i det fallet har jag aldrig tänkt på månaden, antagligen för att det är vanligare. En vanesak helt enkelt.

• Jackie och prinsarna

Älskar Juni!! Skriver genast upp på min lista till Alexanders syskon som kommer i januari.

Däremot tycker jag INTE att man ska ge en liten tjej namnet Juni om hon föds i juni, det blir för mycket.

• MariaOMarkus

Jag tycker "June" låter bättre ,måste jag säga

• Lovely L

Jag älskar namnet Juni och jag och min sambo kommer sannolit döpa vår dotter till det när vi får en...

Svar på tråden Vad tycker du om namnet Juni?