knottrig på överarmarna!
Jag vet att många med mig har knottror på överarmarna, som små små pepplor.
Men vad är det egentligen och varför får vissa så och andra inte? Nån som vet?
Jag vet att många med mig har knottror på överarmarna, som små små pepplor.
Men vad är det egentligen och varför får vissa så och andra inte? Nån som vet?
Jag undrar med! och hur får man bort de? Jag har bara på höger arm o inte så mkt, men stör mig väldigt på dessa knottror.
jag får det ibland..ingen aning varför, de försvinner av sig själva...men jag kan inte låta bli o pilla så jag har några ärr.
Jag har mina hela tiden, fast kanske mer eller mindre. är det talgkörtlar eller nåt? Jag kan riva lite på mina så kommer det ut lite vitt klet, men jättelite.
Här är en till! Både min mamma, jag och min son har det. Har också funderat på vad det kan vara men har ingen aning.
Någon annan som vet vad det är eller varför det blir så?
Jag och min ena syster har så också. Har mina på överarmarna med och när jag var liten hade jag även på kinderna. De blir bättre med solen så under sommaren är det inte lika illa som på vintern.
Som kvisslor.. Prova med att torrborsta innan dusch (varje dag) och använd gärna peeling och var noga med att smörja in efter dusch varje dag också å ska ni se att huden blir mer slät
puffar, har också och vill också veta..
har också sånt, läst att det är en hudåkomma som heter keratosis pilaris... verkar inte finnas något sätt att bli av med det, på vissa frsvinner det med åldern (jag har tex mindre nu än när jag var yngre) men att det kan hjälpa lie att se till att huden är återfuktad
Har oxå såna där små knottror och jag kan inte låta bli att kläma dom!
Jag har fått det förklarat för mig att det har med hormoner att göra. Talgkörtklarna som man har på armarna påverkas tydligen av hormonerna på nåt vis. Vet inte så mycket med har hört att det är så iaf..
Jag har såna knottror på ena armen och det beror på ett slags överskott av ett ämne som orsakar förhårdnader. Går det att klämma på dem och att det kommer ut lite så är det inte det, mina går inte att klämma på.
Jag har fått mjukgörande på recept som ska hjälpa.
Lycka till!
Ja med!!