• Anonym

vill ha missfall =(

hej

har f¨ått en pojke för bara fyra månader sen o nu blev jag gravdi av misstag igen, jag vill verkligen ha detta barnet oxå men har blivit intalad av folk att d inte fungerar med ett barn till nu!

så tack vare d så har jag tid till abort imorgon, mår så jävla dåligt över att behöva döda mitt barn som jag älskar för att andra tycker att det inte passar nu, önskar att jag hade fått missfall så att inte jag hade varit anledningen till att mitt barn inte får leva, fan alltså hur kunde d bli såhär???

vill inte gå dit imorgon

• Svar på tråden vill ha missfall =(
  • Binis

Men är det inte du som bestämmer hur du ska göra och inte "alla" andra... vad säger pappan till barnet?

• JohannaAxelsson

Fungerade inte ditt preventivmedel då du skriver att det var misstag som du blev gravid? Vad säger fadern? Du ska inte göra en abort bara för att andra tycker det. Följ DITT hjärta och skit i andra.

• hanne

Det låter inte som att du skall göra abort, tycker jag! Om du inte vill det själv skall du absolut inte låta någon annan påverka dig !!!!!! Det finns nog många som klarat av att få barn så tätt, så jag tycker det verkar vara en rätt dålig anledning!!! Näe, följ ditt hjärta! Lycka till och massor av stödkramar!!!

• drömmaren

Lyssna INTE på andra!!! Du FÅR inte göra abort så länge du själv inte känner att vill eller måste!! Hur känner DU??? Kan du få ett til barn om 8-9 månader? Vad säger barnets far?? Gör inget förhastat nu!!!!!!! Skriv igen!!!!!

Kramar från Caroline

• Anonym

Du måste lyssna till ditt hjärta nu och inte låta någon annan ta det här beslutet! Om det känns rätt för dig att behålla barnet och du har svårt att klara av en abort psykiskt så tycker jag absolut att du ska behålla det även om den här graviditeten kom nära inpå den förra. Barnen kan ju ha jättemycket glädje av varandra när de växer upp och det kan ju väga upp lite extraarbete i början med två blöjbarn.

Om du gör abort på grund av andras åsikter så tror jag du kommer ångra dig djupt för de kan ju inte sätta sig in i hur en ev abort skulle kännas för dig! Så stå på dig och gör det som du själv känner är rätt. Många kramar!

• Anonym

trådstartaren:

barnets pappa vill inte få ett till barn nu direkt utan vill vänta ett år, men d känns så fel o ta ut detta barnet för att få ett annat så kort tid efter!
    med att d va ett misstag så hade vi kondom under halva sammlaget, inte när han kom, alltså måste d ha kommit ut lite innan han satte på kondomen. sen känner jag mig så dum oxå om jag väljer att föda barnet emot hans vilja för man ska ju vara två om ett sånt beslut! allt känns bara så jäkla jobbigt, ångrar mig redan fast jag inte gjort d än =(

• Toria

Om du inte vill gå dit imorgon, så gör inte det, ring och säg att du behöver mer tid för att tänka igenom saker och ting, om du känner att det skulle hjälpa dig att prata med någon, be om en tid till en kurator, det har du rätt till.

Du ska absolut inte göra abort för andras skull, DU måste vara helt säker på vad du vill.

Ta hand om dig *kram*

• JohannaAxelsson

Försök att prata ordentligt med honom. Han måste ju förstå hur du känner oxå och ta lite hänsyn till det.

• Anonym

mig igen

jo jag vet att d hade blivit jobbigt, men jag hade klarat av d d vet jag. hade ju fått skjuta upp skolan ett år till, men hade ändå kunnat ta körkortet nu i juni som planerat.
    jag hade ju säkert tror jag kunnat övertala barnets pappa men d e inte d jag vill, utan vill att d ska komma från honom själv.
    kan tilläga att vi bara är 18 år o han 19, men man klarar d om man vill, men han vill ju inte =/

• JohannaAxelsson

Även om han inte vill så tycker jag att du ska avboka imorron. Du behöver lite längre tid på dig att fundera och boka tid hos kurator. Jag tror inte att du vill ha ett missfall för det gör oxå vädligt ont själsligt. Jag har gått igenom det.

Svar på tråden vill ha missfall =(