Inlägg från: frittepillan |Visa alla inlägg
  • frittepillan

    Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3

    ååååå vad bra att det kommer en fortsättning..

    är det ngn som vet om dom har piketröjor för herr där?? och vad dom kostar på ett ungefär.
    KRam

  • frittepillan

    Hehehe så lite så .. det var rent egoistiskt..
    Snart åker jag till ullared bara tre veckor kvar..


    9Kärleken6 skrev 2007-06-06 18:53:37 följande:
    fritteprillan: Super att du sa till att den andre tråden gått ut. Hoppas bara att alla hittar hit igen... Vet inte om de har piké men eftersom det är inne nu imoder på herr så kan jag inte tänka mig annat än att de har det på GeKås. Kan tänka mig att de kostar runt 59-99:- Men som sagt bara en chansning.
  • frittepillan

    Hej. Undrar ang barnsäkerhetsgrindar. finns det?? å vad kostar sånna??

    Nu är det bara drygt 10 dagar kvar.. jippi!!!

  • frittepillan

    Hehehe låter bra att skaffa en vatten pistol. kanske ska köpa en å spruta på maken med.. hihi..

    Själv ska jag också dit nästa helg. Åker dit på fredag å sover på campingen och hem lördag.
    Vi kanske ses där.. hehe


    Royalisten skrev 2007-06-21 16:51:37 följande:
    Jag ska till Ullared nästa helg!Första gången jag åker dit,längtar!Shoppingparadisets mecka!Tips på vad man ska handla?Det enda jag tänkt ut att köpa är en stor och bra vattenpistol att spruta ner min katts fiende med
  • frittepillan

    Ngn som vet ang flytvästar till 10 kilos. finns det?? kostar??

  • frittepillan

    Tjohooooo! Imorgon klockan 04,00 bär det av. Ska bli såååå kul. 55 mil att köra men klart värt det. Sen blir det en natt på campingen å så vidare ner till Lund. En hel helg för bara mig å mamma utan karlar och barn. På söndag em bär det av hemmåt igen.

    Hoppas att det inte blir för mycket folk bara.

    KRam på er!!

  • frittepillan

    Hej hopp! kom igår hem från Ullared. Blev en bra resa. 5000:- fattigare men massor av saker. Kommer under dagen att lägga upp bilder.

    Kram

  • frittepillan

    fritidsavdelningen ligger nu mera på nedreplan samma som elektronik. barn avdelningen är först där bankläderna alltid varit sen hade dom utökat med mer babysaker och leksaker så dom områdena var större.

    Jag köpte regnställ till lillan i stl 80 för 79,95 (fodrat) och 99kr för ofodrat i slt 90. dom finns i mitt galleri.


    tänkande skrev 2007-07-06 12:27:54 följande:
    Drar dit på tisdag och längtar efter att ¨få se nya barnavdelningen. Men menar ni att den är på nedre plan nu eller på gatuplan närmre damavd??Vet nån vad regnställ kostar för barn där?Har dom bra sortiment på vindjackor till dam just nu?
  • frittepillan
    Emma3 skrev 2007-07-27 10:18:13 följande:
    Frågar igen!Tänkte även höra om det har hoppgunga där? Är den bra?
    Japp dom har hopp gunga kostade 129 när jag köpte till en kompis och den har funkat kanon!
  • frittepillan

    det finns en massa bilder i mitt galleri för er som inte redan sett dom. Kram

  • frittepillan

    Ni som åkt med liten hur har ni tyckt att det funkat??
    Jag och mamma planerar en shopping resan i början av november eller slutet av oktober.  den lill* kommer då troligen vara typ 1,5 -2 månader.

    Kram

  • frittepillan
    Sarah å Leia skrev 2007-08-28 21:41:56 följande:
    Någon som har koll på hur de har med "tjockis kläderna" (inte mamma kläder)Är där mkt i stora strl eller bara sisådär?
    När jag var där i våras så hittade jag bara tröjor på stora avdelningen byxorna tyckte jag såg för tantiga ut och sen tyckte jag inte att dom var nå billigare.
    Tröjorna var inte så mycket billigare heller.
  • frittepillan
    Lyndi skrev 2007-08-29 10:17:52 följande:
    Jag hade med lilleman första gången när han va 1,5-2mån. Det funkade bra och han sov mest. Ang. förkyldningar osv som ngn skrev innan mig, så är det väl oftast så att de har högre motståndskraft i början? Iaf om de ammas....
    Just förkylningar å så är jag inte det minsta rädd eller orolig för. (jobbar som ssk på barnakuten)

    Jag tänkte mest på om man orkar själv. Nu har vi bestämt att vi ska hyra stuga så om det blir jobbigt kan man ju åka dit en stund om man vill. Har själv åkt utan barn båda gångerna förut och tyckt att det var skönt. Men om jag ammar så vill jag ju gärna ha den lill* med mig.

    Ammningen funkade ju inte sist å om den flaskmatas så kan bebben lika gärna var hemma med pappa och syrran.

    Kram
  • frittepillan
    Mamma LillAnn skrev 2007-08-29 10:25:20 följande:
    Jag tycker absolut inte man skall ta med så små barn till Ullared (eller till stora folksamlingar inomhus i över huvud taget!)Speciellt inte mellan september- mars när RS-viruset härjar för fullt. Man kan faktiskt dö av det när man är liten, även om man överlever så får de problem med luftvägarna hela livet. Det är det väl inte värt?Tom på BB informerar det om detta vid hemgångsinformatiionen!!! (ialla fall här) Blir faktiskt ganska förbannad när jag går där och ser alla amå bebisar. Vänta med att åka tills ni kan få barnvakt!Tycker ni jag överdriver, så kan ni ju alltid rådfråga BVC
    Nu får du ta å lugna dig lite! Man får INTE problem med luftvägarna hela livet för att man haft en RS infektion. Vi får årligen in en hel drös med ungar som fått RS och dom går hem och är FRISKA.

    Man kan dock visst dö om det nu går så långt med det är välldigt få fall om man kollar precenuellt på hur många som drabbas.  
  • frittepillan

    Hej!
    Säkert många som frågat men fårskinn typ till vagnen finns det och vad kostar det ca ??
    Ska dit i början av november så jag tänkte passa på då.

Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3