Inlägg från: Strumpan 78 |Visa alla inlägg
  • Strumpan 78

Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3

Ni vana vana ullareds besökare; vilken veckodag är bäst att åka på om man ska dit? Om det finns någon som är bättre än någon annan... Tänkte åka dit v 32, då borde väl det ha lugnat ner sig efter semestrarna?

• Strumpan 78

Vågar man försöka åka dit i augusti? Blir väl omkring den 20:e jag tänkt åka. Då måste det ju vara lugnare? Har ju äntligen lyckats få sambon att följa med!

• Strumpan 78
    Jiie skrev 2007-07-24 09:36:18 följande:
    Åk 18-19 om ni kan!
    Kan inte före den 20:e tyvärr, vi får väl försöka åka 22-23. Senare går inte heller. Den ända luckan på hela sommaren, sambon jobbar under min semester och tvärt om.
  • Strumpan 78
    Jiie skrev 2007-07-24 10:34:09 följande:
    aha, men ta 23:e då... o ett till tips; åk inte så ni är där o öppnar stället, det räcker med 4 timmar där inne (oftast) och jag brukar åka så jag är nere vid 15-16 snåret, räcker gott o väl!
    Bra! Det ska vi göra! Då slipper vi åka så tidigt dessutom! Jag kommer nog inte orka vandra omkring där så länge i alla fall! Babysaker är prio 1, sen annat om vi orkar/hinner!
  • Strumpan 78

Någon som vet om det finns mycket hundsaker på gekås? Så som koppel, halsband, fällar, tuggsaker, leksaker mm?

Såg i tråden att det även finns spjälsäng, någon som har bild, eller vet vad de kostar?

Jag håller på att skriva inköpslista, det blev främst saker till babyn som jag ska titta efter.

• Strumpan 78

Pyret 78 skrev 2007-07-27 07:58:11 följande:

noisy:är det glasögonfabriken du menar. då kan du gå in på deras hemsida och boka en tid innan du åker. www.glasogonfabriken.se jag har tänkt mig ett besök hos dem nästa gång jag åker till ullared.
    Var inne och tittade på den sidan! Gisses vad billigt! Helt klart värt ett besök! Ett par glasögon med antireflexbehandling inkl bågar och fodral och synundersökning= 1000 kr!
    Ska se om jag kan få en tid när vi ska dit, både jag och sambon behöver nya glasögon!
  • Strumpan 78
    Ekorrfamiljen skrev 2007-07-27 13:31:40 följande:
    Lite ot: Jag betalade knappt 2000:- för två märkesbågar inkl. fodral och synundersökning på specsavers/Blic. Om man inte vill ha något speciellt märke så är det nog samma pris som på glasögonbutiken. (För er som inte har möjlighet att ta er till Ullared alltså. )
    Ja, det är ju inte illa! Men jag behöver inte två par glasögon! Har linser, behöver ett par extraglasögon bara! Men tack för tipset ändå, det passar säkert bättre för någon annan än det gjorde för mig!
  • Strumpan 78
    Ekorrfamiljen skrev 2007-07-27 19:27:16 följande:
    Jag har också linser (dygnetruntlinser och jag använder glasögon en morgon per månad!!) men jag tänkte att va fasen, två par till priset av ett. Då kan man ju lika gärna slå till. Kan vara roligt att variera sig ibland.
    haha! Du kommer ju inte direkt slita ut dem!
    Jag har också dyngetruntlinser och använder bara glasögon som reserv. Men jag tror jag nöjer mig med ett par iaf! Men det var ju helt klart ett bra erbjudande de har, speciellt om man verkligen hittar bågar man vill ha!
  • Strumpan 78
    08PåVäg skrev 2007-08-02 20:21:14 följande:
    Jag är där varje dag! =)
    Fusk, du jobabr ju där! (om jag inte misstar mig nu...)
  • Strumpan 78

Någon som vet om de har en sån här "mitt första år" bok, om den är fin?
    Hur är det med vanliga underkläder till en själv? Jag skulle behöva nya bh's!
    Spjälskydd till spjälsängen, kan man köpa det även om man inte vet vilken spjälsäng man ska köpa? Är det standardmått på spjälsängar?

• Strumpan 78
    kattengustav skrev 2007-08-16 20:34:00 följande:
    Bh finns det massor av och dom är jätte sköna. Jag använder inga andra. Det är någon här i tråden som hittat mitt första år bok för typ 15 kr eller nått. Jag köpte spjälskydd till sängen innan jag köpte sängen, dom var lite långa, men det går att pussla ihop.Strumpan 78 skrev 2007-08-16 20:26:56 följande:
    Ok! Tack! vilken tur att jag inte köpte bh's på stan i dag då, när jag ska till ullared på måndag!
    Kan ju köpa spjälskydd om jag hittar nått fint, så får jag väl fixa så det passar sen då!

Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3