• Lyndi

Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3

Tänk att jag bara har 5 mil till Gekås...

• Lyndi
    Beach skrev 2007-08-14 14:16:24 följande:
    jag har 3 mil... *hihi*  Svärmor bor 2 km från Gekås. Perfekt att stanna på fika om kön är för lång.
    Perfa jue!
  • Lyndi
    Beach skrev 2007-08-14 14:21:41 följande:
     Jag vet! Då ringer man från henne & kollar kö-status...Sen drar man dit när det är lugnt. Brukar oftast bli innan stängningsdax.
    Ja, nån timme innan stängningsdags är ju helt klart bäst! Mellan 18-20 typ... Grattis till magen förresten! Ser att du ska ha bebis snart...
  • Lyndi
    Ercki skrev 2007-08-14 14:24:52 följande:
    Avundsjuk på er som bor nära! Själv har jag runt 50 -55 mil...Men, när jag är där blir det shopping för många, många tusen!
    Oj... Ja det är ju en bit.... Och förstår om du bränner pengar när du väl är där!

Jag skulle ropat in en hoppgunga på Tradera, som jag sen fick reda på kom från Gekås. Jag vann inte gungan, utan den gick för 130:- på tradera. Det var jag inte villig att betala.
    Fick sen höra av en kompis att det fanns sådana på Gekås.
    Å va kostade de där? 129:- Hur sjutton kan folk betala MER än va nypriset är?
  • Lyndi
    Beach skrev 2007-08-14 14:38:37 följande:
    Lyndi:Ja det där känner jag igen.Jag köpte en sommarklänning från Ellos för 99:-. Likadan fanns på tradera...men var uppe i 179:- Tänkte precis samma som dig då!
    Ja jisses... Att de inte kollar upp ursprungs priserna bättre?
    Jag förstår att du handlat all på Gekås. De gjorde vi me! Jag jobbar i FBG förresten...
  • Lyndi
    Ercki skrev 2007-08-14 14:41:24 följande:
    Folk runt omkring mig förstår inte hur jag kan åka dit. De tror att det är andrasortering och piratkopior! Blir såå irriterad på dom ibland - att de inte kan fatta!! Har ju t.ex. köpt ALLA barnspel där, och jag ser då ingen skillnad på t.ex. vårt och andras "den försvunna diamanten"... Köper oxå alla underkläder där, alla handdukar, lakan, köper på mig presenter o.s.v. Skulle kunna handla hur mycket som helst när jag är där! Men folk - dock inte alla, men många - förstår ändå inte. Men det är ju deras problem, jag älskar iaf gekås!
    Jag har handlat mycket på Gekås, och jag kan säga det att ALLT håller inte topp-kvalité. Men om man säger som dom sällskapsspelen så är det ju INGEN skillnad. Det är ju "samma" spel, som dom man köper i ex leksaksbutiken. Bara det att Gekås köper så mycket åt gången att det får så bra priser + att de då kan hålla ett låg utpris. Sen köper de ju upp konkurs lager me...
  • Lyndi
    Beach skrev 2007-08-14 14:46:46 följande:
    Ja Gekås är bra! Min svägerska var i ullared förra veckan. Hon & svärmor skulle laga käk. Så de sprang in på gekås efter bakplåtspapper.Det slutar med att svägerskan kommer ut med 2 stora kassar för 1200 spänn...*skratt*Man hittar ALLTID nånting där! Det är farligt att gå in när man inte har pengar..*ler*
    *Skrattar* Förstår att det är svårt att låta bli att grabba tag i saker på vägen ut! Det är lite samma för mig. Brukar säga åt sambon att nu handlar vi BARA "det här". Å så vips... Betalar man... 2000 ??? HUR gick detta till?!
  • Lyndi
    Beach skrev 2007-08-14 14:53:08 följande:
     Ja och allt är ju så billigt. Så då passar man ju på att ta allt man behöver.Och det är ju ständigt Schampoo....tvål....disktrasor & sånt tråkigt.Och sen hittar man ju alltid annat kul som man inte kan motstå...som är såååå billigt..
    Haha, precis....
  • Lyndi
    Peak skrev 2007-08-14 20:18:01 följande:
    Lyndi - det kan det ju vara värt att betala (130kr för en hoppgunga) om man har tex som vi drygt 40 mil tror jag till Ge-kås Alla har inte sån närhet som du Har fått en massa kläder till min son nu - mamma o pappa var där i går, så nu har han dagiskläder. Är det nån som vill se kan jag lägga in, men då på begäran, är trött ju
    jo, fast isf kanske man hade valt en annan hoppgunga?
  • Lyndi
    glitterkorn skrev 2007-08-15 23:16:28 följande:
    Ska till ullared inte den här helgen men nästa (alltså lönehelgen) Vilka tider har dom öppet då?Vi ska köpa grejer/kläder till vår bebis som kommer i november.. Någon som har en bra inhandligslista?Sen undrar jag va köper ni för strlk till er nyfödda bebbar jag tycker 50 känns lite litet .. lr att dom växer ur det fort
    Kolla www.gekas.se

Jag köpte 50/56 till min pojk å de passade bra när han va nyfödd. Han vägde 4050gram å va 52cm lång. Att dom växer ur kläderna fort är ju lite det man får räkna med... De har ju enorma tillväxt perioder i början. Men så är det jue..
  • Lyndi

Det är helt klart mest på morgonen.... Bäst är att komma dit på em, runt 16-18 tiden...

• Lyndi
    CMN skrev 2007-08-16 23:15:09 följande:
    Finns det nåt bra mat-ställe nära Ullared om jag kommer söderifrån? Helst inte hamburgerbar eller liknande.
    Finns ju MC i Falkenberg... (Antar att det är den vägen du åker?) Annars finns det ju en massa resturanger utanför Gekås...
  • Lyndi
    glitterkorn skrev 2007-08-16 22:07:25 följande:
    Längtar tills nästa lördag !!  Ska bli så roligt !!Är det alltid mycket folk lönehelger där?Vi tänkte vara där en stund innan dom öppnar strax förre sju, bra ide?
    Ja, det brukar va massvis me folk runt löning.... Skulel tippa på att det är som mest folk runt 7...
  • Lyndi
    glitterkorn skrev 2007-08-17 20:54:44 följande:
    Hitta du något skojit då?
    Köpte en hoppgunga till brorsans tös.. Sen liger snask bara...
  • Lyndi
    Adnama skrev 2007-08-21 21:54:08 följande:
    Ngn som varit där nyligen och som vet om dem har fått in jul saker än ?
    Va där i Lördags å inga julsaker ännu!
  • Lyndi

blivande fsk lärare skrev 2007-08-23 16:48:12 följande:

jag tror inte att de har peak jackor! de hade ngn liknande när jag var där som hette ngt med performance
    On the peak heter märket....
  • Lyndi

blivande fsk lärare skrev 2007-08-23 18:48:47 följande:

ja ja men det var ju samma ord som ngt ur peak performance iaf (ler)
    Haha...
  • Lyndi

Jag hade med lilleman första gången när han va 1,5-2mån. Det funkade bra och han sov mest. Ang. förkyldningar osv som ngn skrev innan mig, så är det väl oftast så att de har högre motståndskraft i början? Iaf om de ammas....

frittepillan skrev 2007-08-29 09:54:50 följande:
    Ni som åkt med liten hur har ni tyckt att det funkat?? Jag och mamma planerar en shopping resan i början av november eller slutet av oktober.  den lill* kommer då troligen vara typ 1,5 -2 månader. Kram
  • Lyndi

Min sambo tog hand om vår grabb mestadels, medans jag gick och kikade... Eller ja, vi gick ju mkt ihop också, men han tog sig an honom..... Tycker det är bra att ni har tillgång till stuga, för isf kan man ju betala det man har i vagnen och åka till stugan och ta det lugnt med den lill* ett tag. Sen om man vill så kan man ju åka tillbaka senare...

frittepillan skrev 2007-08-29 10:24:31 följande:
    Just förkylningar å så är jag inte det minsta rädd eller orolig för. (jobbar som ssk på barnakuten)Jag tänkte mest på om man orkar själv. Nu har vi bestämt att vi ska hyra stuga så om det blir jobbigt kan man ju åka dit en stund om man vill. Har själv åkt utan barn båda gångerna förut och tyckt att det var skönt. Men om jag ammar så vill jag ju gärna ha den lill* med mig.Ammningen funkade ju inte sist å om den flaskmatas så kan bebben lika gärna var hemma med pappa och syrran. Kram
Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3