• Morty

Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3

3 underverk skrev 2007-07-22 12:42:04 följande:

HejTill er som precis varit i Ullared, har höst och vinterkläder o julsaker kommit in???Ska åka dit i början på aug, brukar alltid åka i oktober, men har släktingar på besök från utlandet som aldrig varit där så jag tänkte vissa dem mitt shoppingparadis.Och hur ser det ut på leksaksfronten???Tack på förhand
    Var på Ge-kås i fredags och såg faktiskt en som höll på att sätta fram vita proslinstomtar. Så det är väl på 'g' antar jag.

Som Veratyra skrev så har vinteroveraller och vinterjackor kommit in till barn. Fanns även vinterjackor bland dam. Herr kollade jag inte på.

Lite svårt att svara ang. leksakerna eftersom jag inte vet vad du är på jakt efter. Men i det stora hela så tyckte jag att det fanns gott om leksaker ycker jag. Tyckte det kändes som att den avdelningen också blivit större. Eller jag har fel kanske? Men mycket spel och pussel. Dockor & Barbie dockor, utklädningskläder (prinsess & Pippi), lego & duplo ja för att nämna något av det jag såg. Men det ändras ju säkert snabbt. Vi fick fixat barnen julklappar iaf.
  • Morty
    Soulfly skrev 2007-08-22 13:25:46 följande:
    Hejsan! Undrar om de e nån som vet om det finns canvas målatavlor/duk på ullared?O i vilka sorlekar? Kram o tack,hoppas nån vet
    Ja, det finns, iaf när vi var där i juli! Men jag kommer inte ihåg vilka storlekar.
  • Morty
    PcoBella skrev 2007-08-27 21:48:16 följande:
    Har de vagnar??????Någon som vet något om vagnarna??
    Sist jag var där hade de 3 sorters vagnar. En väldigt enkel sulky, en lite rejälare sulky och en sittvagn med 'fasta' hjul (alltså inga svivelhjul).

Ska till Ge-kås imorgon!
  • Morty

Hemkommen från Ge-kås, var väldigt lite folk där idag tycker jag. Perfekt!

De har numera 4 vagnar. En s k kombivagn med någon sorts liggdel för 1599:-, sittvagn tror den kostade runt 600:-. Två sulky, en väldigt enkel och en med t ex sufflet och varukorg den senare tror jag kostade 400-någonting.

• Morty
    Wildis81 skrev 2007-08-29 12:08:34 följande:
    Vill du hålla utkik o se om do fått in julsaker än?? i alla fall ljusstakar o stjärnor o skriva det här sen?? Så e du snäll Grand Cru skrev 2007-08-29 12:04:28 följande:
    Var där igår och inga julsaker eller ljusstakar fanns framme.
  • Morty
    9Kärleken6 skrev 2007-08-30 22:01:59 följande:
    Någon som vet om de har pärlor och sånt för att göra egna smycken? Då inte för barn alltså.
    Jag var där i tisdags och då hade de fått in ett (för mig) nytt paket med lite sötvattenspärlor, millifor (stavas???), wire, lås m m för 79 kronor. De låg precis innanför dörrarna när man kom in. De brukar ha stora korgar med lite olika saker i.
  • Morty
    9Kärleken6 skrev 2007-08-31 09:49:26 följande:
    Oki tack för infon! Ska ju inte dit på ett tag  Men alltid kul att veta. Tack tack
    Varsågod!
  • Morty
    Lillklillen skrev 2007-09-03 13:23:26 följande:
    ni som har varit i ullared har dom märkes kläder typ björn borg kalsonger och vilken dag är bäst att åka på???
    De hade Björn Borg kalsonger när jag var där förra veckan. Kommer ej ihåg priset. Men det var sån där vanlig kalsong modell, svarta.
Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3