Inlägg från: Camilla D |Visa alla inlägg
  • Camilla D

Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3

Älskar GeKås, skall snart dit igen (bor ganska nära typ 45 min bil). Vat någon om de har kapla stavar där nu? Eller liknande, de brukar inte heta kapla där, skall kosta runt 80 kr (istället för 399 i leksaksaffären)
    Någon som vet?

• Camilla D

En fråga till, vet ni om de har Nintendo Ds där (ett slags gameboy) och vad det isådana fall kostar?

• Camilla D

Jag tycker absolut inte man skall ta med så små barn till Ullared (eller till stora folksamlingar inomhus i över huvud taget!)
    Speciellt inte mellan september- mars när RS-viruset härjar för fullt. Man kan faktiskt dö av det när man är liten, även om man överlever så får de problem med luftvägarna hela livet. Det är det väl inte värt?
    Tom på BB informerar det om detta vid hemgångsinformatiionen!!! (ialla fall här)
    Blir faktiskt ganska förbannad när jag går där och ser alla amå bebisar. Vänta med att åka tills ni kan få barnvakt!
    Tycker ni jag överdriver, så kan ni ju alltid rådfråga BVC

• Camilla D

Nä, man måste inte hålla sig inne ett år. Man kan väl åka till varuhus ibland, man då kan man ju som mammaledig passa på när det är lite folk, och på ge-kås är det aldrig lite folk!
    Sedan kan man ju gå på stan utomhus.
    Men måste man verkligen springa inne bland stora folksamlingar med små barn? Är inte det väldigt egoistiskt?

Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3