• Amanda

Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3

Rettis skrev 2007-07-30 12:52:38 följande:
    Amanda:Tack!!
    Det var så lite så

Om du kikar i Tant Gröns bildgalleri (min syster) så har hon en bild på en overall som hon köpte på GeKå´s.
  • Amanda

Yosa:
    Åhh va kul!
    Hoppas Du hittar massor med bra saker!

Peva83:
    Hihi vi kanske skulle dra ihop ett gäng och hyra en buss och åka ner tillsammans från Sthlm

• Amanda
    DesiréeochThéosmamma skrev 2007-08-01 16:04:52 följande:
    ja det hade varit enormt kul. Verken sambon lr jag har bil lr körkort, så tråkigt när man ej kan åka ner när man själv vill, gärna för min del. Eller om någon ej orkar med ha sin gubbe så kan jag följa me istället hihi .
    Hihi Ja jag har körkort och har kört ner till Ullared ena dagen och upp till Stockholm igen dagen efter förrut så det är lugnt

Va kul det skulle vara om man drog ihop ett gäng från FL och åkte ner och shoppade järnet
  • Amanda
    DesiréeochThéosmamma skrev 2007-08-01 20:17:53 följande:
    ja det hade det. Hojta till om du tänkt åka ner å några till. Hade jag kunnat så hade jag åkt ner redan imorrn men orkar ej gå direkt
    Jag ska ner i slutet på sept/början på okt men då är tyvärr alla platser i bilen redan bokade.
  • Amanda
    firepuzz skrev 2007-08-02 22:12:34 följande:
    någon som har bild på kläder saker osv som ni shoppat nyligen...jättetacksamt
    Jag har bilder i mitt galleri som jag köpte på GeKå´s den 17 juli
  • Amanda
    firepuzz skrev 2007-08-02 22:36:06 följande:
    shit vill ha sådana skjortor kollar jämt men hittar aldrig nåra...vilken stl?
    Jag köpte M i båda skjortorna.
  • Amanda
    Amanda skrev 2007-08-02 22:36:45 följande:
    Jag köpte M i båda skjortorna.
    Kikade i den röda skjortan och i den står det stl 40 (och inte M som jag skrev ovan).
  • Amanda
    kajko skrev 2007-08-06 19:14:32 följande:
    Hej!Ni verkar ha kolla på Ullared här inne :)Vet någon om höst/vinter kläder har inkommit än...funderar på att åka dit snart
    Jag var där den 17 juli och då hade höst/vinterkläder kommit in.
  • Amanda
    Börnen skrev 2007-08-11 00:05:31 följande:
    Morrar lite! Första resan jag bokade in mig på blev inställd. Hittade en annan som skulle gå samma dag, nu verkar den också bli inställd. Jag som sett fram emot det såå mycket! Ingen från stockholmstrakten som vill åka, de letar efter personer som vill åka med för att se om resan blir av!??!
    Hmm vem var det nu som ville åka med oss i bilen men vår bil är tyvärr full...

Hon bodde i Sthlms-trakten och ville gärna ner till GeKå´s och vi skrev om det tidigare i tråden...
  • Amanda
    DesiréeochThéosmamma skrev 2007-08-02 20:53:31 följande:
    Jag bor i södra delar av Sthlm, sj då?
    Börnen:
    Peva83 har skrivit att hon vill till GeKå´s, inlägg nr 1030.
  • Amanda
    Micjah skrev 2007-08-12 22:03:54 följande:
    Någon som har resesängen därifrån?Nackdelar?
    Jag köpte resesäng därifrån när jag var där den 17 juli.
    Tycker den är jätte bra: liten ihopfälld (väska till sängen ingår), lätt att fälla upp/ihop, stadig och sonen sover bra i den
  • Amanda
    Micjah skrev 2007-08-12 22:18:07 följande:
    Så bra! Vet du hur mycket den väger? Pris? Ingår madrass?Många frågor =)
    Hmm vikt... Det stod på kartongen men den har jag inte kvar...
    Det borde stå på infolappen som sitter på väskan men alltihop ligger ute i friggeboden. Kan kolla det åt dig i morgon om inte någon annan vet vikten.

Har för mig att den kostade 289 kr och ja madras ingår (fast jag tyckte den var lite tunn så jag la i ett täcke i botten som sonen fick sova på).
  • Amanda
    9Kärleken6 skrev 2007-08-17 20:41:32 följande:
    Japp resesäng finns för runt 300:- va? (vet inte exakta priset)
    289 kr köpte jag min resesäng för på GeKå´s
  • Amanda
    9Kärleken6 skrev 2007-08-17 21:19:03 följande:
    Va inte helt fel ute då!
    Hihi nej då inte alls
  • Amanda

Grand Cru skrev 2007-08-30 20:33:18 följande:

Nu är jag hemma efter Ullaredsturen. Fyyy vad jag handlade över 7000 slutade notan på. Kvittot var 83 cm långt Var tvungen att mäta ju! Julsakerna hade börjat komma in, det fanns en del julpynt, julgardiner och sånt. Jag köpte ytterbelysning till huset, kappa, en helt ny garderob till äldsta tjejen, lite kläder till yngsta tjejen, gardiner, två överkast, påslakanset etc etc.Är jättenöjd. Men trött i fötterna och tom i plånboken
    Åh va kul!

Har du några bilder?
  • Amanda

Grand Cru skrev 2007-08-30 20:52:20 följande:

Hihi, det mesta ligger i tvättmaskinen. Kan ta lite bilder imorgon?
    Hihi Om du hinner/vill så gärna

Längtar tills jag ska åka ner till GeKå´s! (åker 15 - 16 okt).
  • Amanda
    flingflong skrev 2007-08-31 09:16:52 följande:
    Om knappt 4 timmar bär det av för mig ner till Ullared. Någon som vill att jag skall hålla utkik efter något?
    Åh va kul!
    Gud så avis jag blir!

Om du har vägarna förbi Hästsportavdelningen så får du gärna titta vad de tar för ridbyxor (helskodda till vuxen och vanliga till barn), säkerhetsvästar (både vuxen och barn), ridhjälmar (både vuxen och barn) samt ridstövlar (både vuxen och barn).

Märks det att dottern och jag ska börja på ridskola...
  • Amanda
    flingflong skrev 2007-08-31 09:20:43 följande:
    Så nämner du den enda avdelningen jag troligen inte kommer befinna mig nära.
    Hihi vilken osis!

Men skulle du virra bort dig för att sedan helt plötsligt upptäcka att du hamnat där så får du gärna kolla
  • Amanda
    08PåVäg skrev 2007-08-31 09:40:28 följande:
    Vet att det finns helskodda ridbyxor till både vuxen och barn, men priserna varierar. Skulle tro att dom ligger på mellan 200 och 300 kr för et par. Finns alldeles säkert billigare också. Dom andra sakerna har jag ingen koll på priserna på, men vet att det finns ridhjälmar och säkerhetsvästar. Ridstövlar har jag inte sett några. Ha en bra dag på gekås. Kanske ses i kassan=)
    Tack snälla för Ditt svar!

Hihi ja hoppas vi ses i kassan 15 - 16 okt!
    I vilket nr brukar du sitta?
    Jag betalade i kassa nr 22 eller 23 när jag var nere den 17 juli
Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3