• Beach

Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3

Jag köpte en vanlig blöjhink på Gekås. Och billiga avfallspåsar som jag ska stänga in blöjorna i. Kör en snålvariant...

BF 10 september
  • Beach
    Yosa skrev 2007-07-10 19:04:20 följande:
    Beach:Vad kostade blöjhinken på Gekås?
     Tror det var 49:-
    BF 10 september
  • Beach
    Emma Henrik skrev 2007-07-11 14:45:31 följande:
    Är det någon som har nya bilder från Ullared?? Så kul att kika på andras fynd! :D
     Jag har inte så många. Men babyboken & nappen som finns i mina "bebisgrejer" är mina senaste fynd.
    BF 10 september
  • Beach

Min babybok...är en "mitt första år-bok" fast den heter inte så...Och,,,den räcker till 6 år!
    Den kostade 16 kr. Några andra har inte jag sett. Då måste de ligga nån annanstans.

BF 10 september
  • Beach
    Adelisa skrev 2007-07-12 18:31:10 följande:
    kan fota den imorogn.. men det är sant. den var faktiskt jättefin!!! Köpte två, en till min son och en till liten i magen, så de kan ha likadana (fast olika motiv på framsidan)de är liksom inte rose elelr blå heller utan passar båda..
     Det är inte den som jag har på bild då? i "bebisgrejer"
    BF 10 september
  • Beach
    Yosa skrev 2007-07-13 13:34:04 följande:
    Beach och Adelisa:Vart i affären fanns babyboken? Bland böcker eller bland babygrejer?
     De finns i den stora gången kan man säga. Nära leksakerna & böckerna. på en ända där..   Du borde se dom!
    BF 10 september
  • Beach
    Yosa skrev 2007-07-26 20:10:30 följande:
    Någon som vet om de har mycket "neutrala" baby-kläder? Dvs baby-kläder som passar både pojk/tös (vita, ljusa,) i storlkear 50, 56, 62?
     De har ett sött startkit i vitt som passar båda. Kostar 89:-
     Har vi köpt, eftersom vi inte vet vad det blir.
     Har bild bland ´"bebisgrejer".
    BF 10 september
  • Beach
    Piii skrev 2007-08-04 15:55:46 följande:
    hejsan..jag ska till ullared om en vecka lite drygt =) n¨n som vet nån bra lista nån skrivit med vad dom inhandlat till den blivande lilla??
     Jag har handlat MASSOR till bebisen där. Babysitter, spjälsäng, sängkläder, filtar, nappar, kläder...mm...mm....
    Är det nåt speciellt du är ute efter?
    BF 10 september
  • Beach
    Piii skrev 2007-08-05 10:34:23 följande:
    Ojoj typ allt, eller nja detta har ja skrivit ner:Badbaljaspjälskyddpåslakanset *säng o vagn*täcke o kudde *säng o vagn*napparnappflaskorlånga skedarbarnolja osvtvättlapparmobil till sängenfårskinnspläd?skallra, bitleksakbabygymstolsdynastol* att hänga på bord*bärselegåstolplastad frottébadtermometeramnings bhvagnleksakregnskydd till vagnen..finns detta tror ni??=)
      Ja men det finns!!   Jag har köpt nästan allt på din lista. utom gåstol, matstol & babygym. Babygymmen tycker jag är så tråkiga där. Har tittat på dem flera ggr, men beslutat mig för att köpa ett nån annanstans.
    Matstol som man fäster på bord har de iaf. Det har jag sett.

sen så babyoljor, badbalja, nappar, spjälskydd, täcken, sängkläder, bärsele, fårskinnspläd,plastad frotté, termometer..mm....Det har vi köpt där. Så det kommer du nog att hitta.
    De har massa söta sängkläder både till säng & vagn. Har köpt 3 olika att byta med där.
    Och babyfiltar har de oxå, jättesöta....superbilliga i typ fleece, de blir jättesköna när man tvättat dem. Har själv köpt ett helt gäng i olika färger *tips*
    BF 10 september
  • Beach
    Pii: Just ja. Amnings-BH måste du köpa där.  Eller köp 2... *ler*
    De är supersköna & kostar bara 89:-. Finns i både svart & vitt. Även i spets om man vill vara lite sexig på samma gång--*skratt* Fast jag föredrog vanlig bomull.
    BF 10 september
Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3