Fast nu har jag ju inte sagt något om detta gällde vare sig man hade avslag eller inte. Jag sa att min kompis inte fick bada efter sin förlossning, och vad jag vet har väl alla avslag då den första tiden? Så du behöver inte ta fram fakta att det bara gäller när man har avslag, jag har aldrig sagt emot det påståendet.
Självklart har du inte gjort något fel om din BM sa att du kunde bada - men de som FÅR "badförbud" av sin BM ska självklart inte göra det.
petramedVanessa030519 skrev 2007-06-09 17:44:45 följande:
ja självklart ska man lyssna på sin bm..jag vart också sydd o fick 19maj 03 men när det vart badsäsong fick jag bada.sålänge man inte blödde..o det gör man kanske i några veckor,det är individuellt det där tror jag ang blödningen..sen så beror det ju kanske på om man gått igenom kejsarsnitt o så
nt.nu vet jag bara om vaginal normal forlossning..det beror ju lite på när man får ,om man får mitt i badsäsongen så får man ju vänta några veckor..men en normal förlossning o efter att man har slutat blöda o man mår bra rent kroppsligt så är det nog helt okej att bada..men visst jag kan fråga min barnmorska så får jag veta om jag har gjort fel efter att ha fått 2barn..