Inlägg från: petramedVanessa030519 |Visa alla inlägg
  • petramedVanessa030519

bada i sjön?

javisst får man bada när man är gravid så länge inte vattnet har gått..
    både i vanlig sjö o i pool..
    någon nämnde häruppe något om en kollega som sa att man inte ska bada efter förlossningen.
    jag  har båda mina barn födda under maj (ej tvillingar)och jag har badat under deras första sommar.. så det är inget som jag eller någon av´de som jag känner har fått höra talas om iallafall..o jag skulle bli allt bra förvånad om det nu vore förbjudet,har ju trots allt varit nyförlöst 2 gånger under slutet av maj..jo just det ,om man fortfarande blöder ska man väl inte bada..kanske var det så kollegan menade.. känns inte så jätte fräscht iallafall så det gör man nog inte ändå..

nä bada på ni tjejer. det tänker jag göra.
    man kan ju akta magen  o kanske inte simma sådär grunt så magen tar i..
    men det är ju vanligtg vett som gäller tycker jag..

• petramedVanessa030519
    Xgirl83 skrev 2007-06-09 17:28:37 följande:
    petramedVanessa030519: Min kompis fick inte lov att bada efter sin förlossning. Men det kanske beror på om man blivit sydd eller nåt? Man ska nog alltid lyssna till vad BM säger i just ens eget fall.
    ja självklart ska man lyssna på sin bm..
    jag vart också sydd o fick 19maj 03 men när det vart badsäsong fick jag bada.
    sålänge man inte blödde..
    o det gör man kanske i några veckor,det är individuellt det där tror jag ang blödningen..
    sen så beror det ju kanske på om man gått igenom kejsarsnitt o sånt.
    nu vet jag bara om vaginal normal forlossning..
    det beror ju lite på när man får ,om man får mitt i badsäsongen så får man ju vänta några veckor..men en normal förlossning  o efter att man har slutat blöda o man mår bra rent kroppsligt så är det nog helt okej att bada..
    men visst jag kan fråga min barnmorska så får jag veta om jag har gjort fel efter att ha fått 2barn..
  • petramedVanessa030519

ang bada i sjön efter förlossningen ..
    det är precis så här jag menar..
    kopierat från trygg hansa  (de borde ju veta)

Att tänka på 
    -Duscha kan du göra redan från början. Bad ska du helst undvika så länge du fortfarande har blodblandade avslag eftersom infektionsrisken då är förhöjd.

• petramedVanessa030519

alla barnmorskor som jag har pratat med o av mina egna erfarenheter så kan jag säga att du märker när vattnet går..
    med mitt andra barn så kändes det hela tiden som det var vatten som rann på mig men det var aldrig det..förrän då det verkligen var dags för förlossning o då kunde man inte missta sig..
    båda gångerna på mig så har jag känt på mig något o sen rest mig upp o så har det runnit som bara den..
    så jag tror att du även märker det när du badar..

Svar på tråden bada i sjön?