• Ciccilionaa

Handla vinterjackor mm i Thailand?

Gör en chansning om ngn vet om man kan köpa vinterjackor, gärna dunjackor i Thailand, helst Bangkok?
    Ska dit i dec. och är nyfiken om det är ngn som vet ngt?

(Visserligen kanske man inte syr upp så mycket "riktiga" märken på export?!)

I Vietnam hittade vi massor med dunjackor, men köpte då inga!!!!
    (Jag tror att deras Fjällräven fabrik ligger/låg där, så kanske därför).

Tacksam för svar i hettan,

C

• Svar på tråden Handla vinterjackor mm i Thailand?
  • Pinkstar

jo det finns men det är ganska svårt att hitta och det är ju självklart kopior..

• Ciccilionaa

Pinkstar,

vet du var i så fall?

C

• Susiepie

Vad fick ni ge för en PEAK jacka där då?

• SaramedM

Jag tycker inte det
    Ni inser att ni när ni stödjer grövre kriminalitet när ni köper piratkpoior? Att pengarna de får in går till att finansiera värre saker?

• Pinkstar

men det gör ju å andra sida dom mesta pengarn.. du är är meddveten om att du stödjer vapenindustrin när du betalar skatt i sverige va?

• SaramedM

Pinkstar; två fel gör inte ett rätt-

Så kan man inte tänka

• Pinkstar

klart man inte kan tänka så därför tycker jag inte det är fel att köpa kopior.. thailändarna gör ju det själva oxå för dom hade aldrig haft råd att gå in i en butik o köpa något.. det finns klart orginal med billigare där än här hemma men jag personligen tycker inte det är fel att köpa kopior...

• SaramedM

Och genom det så stödjer du medvetet och med ett val knarkhandeln, trafficking osv

Vad skattepengar går till går att påverka på annat sätt, men där har man ofta inget val varje dag

För svenskar som köper kopior på utlandssemstern är det ett val

Jag tycker det är fel, har man råd att åka dit har man råd att inte stödja sånt!

• Pinkstar

det tror jag man gör vad man än köper i dagens läge...Klart det är ett val men jag tycker det är fel av dig att säga att man enbart stödjer sådan verksamhet för det för man inte.
    Kolar du allltid upp allt du köper vart det kommer ifrån eller vart det är producerat?Tror inte det.. hade du gjort det hade du inte haft kläder på kroppen inte mat i kylen och inte möbler i hemmet, det går att hitta krimminella bakrunder till alla produkter idag!

• maria215

Mest troligt är att få tag i det i Bangkok. Jag har inte sett så mycket sånt i phuket i allafall. Har varit i peking några gånger o där har de mycket vinterjackor. Alla köper ju piratkläder när de är Thailand. Har ju alltid sålt kopior i Thailand, varför ska man inte köpa det.

• SaramedM

Pinkstar; jag försöker i möjligaste mån köpa rättvisemärkt

Att tro att alla företag handlar med varor för att stödja krimmilnell verksamhet är lite löjligt, det är knappast huvudsyftet. Men det är huvudsyftet med många piratkopior och det tycker inte jag man kan bortse ifrån.

• Susiepie

Nu var det ju inte kriminella handlingar vi diskuterade här starta en egen tråd om det, nu skulle det diskuteras vinterjackor!

• Ciccilionaa

Tack susiepie och ni andra som svarat på trådens ursprungliga fråga!

C

• Pinkstar

jag försökte med blev påhoppad.. jaja smällar man får ta.. hoppas du hittar jackor iaf och att ni får en fin resa

• Ciccilionaa

Ngn som har ngn adress i Bangkok?
    C

Svar på tråden Handla vinterjackor mm i Thailand?