• Lady Bling

Öm svullen mage efter ÄL=gravid?

Är öm och uppblåst i magen och den ser rejält svullen ut, ser ut som jag svalt en ballong, är nu en vecka efter ÄL enligt CB ÄL-test och det känns ont också långt ner på vänster sida av magen "Lite som mensvärk/värk i äggledarna, Snälla skriv mer på detta inlägg så jag vet att jag inte är ensam om att känna så här! har ömma bröstvårtor också, är det för tidigt för det?

• Svar på tråden Öm svullen mage efter ÄL=gravid?
  • Lady Bling

Flyttar upp, snälla, någon kan väl skriva ett inlägg *ler*

• Fröken R

Hej, jag känner mig nästan likadan som du, ser knappt fötterna när jag duschar *fniss*, nej men allvarligt talat jag känner mig som en ballong. Har lite mensliknande värk dock inte på någon särskild sida av magen.

Bröstvårtorna är inte ömma men brösten är det. Vet dock inte om det här är falsk alarm eller ej

• lupus

Hej,
    jag känner också nästan likadant. Jag är 6 dagar från BIM och hade ägglossing den 16/2. Magen känns helt uppsvälld, och jag har en molande värk i magen men inte så kraftigt. Brösten började det sticka i igår. Kissat oftare tycker jag också att jag gjort. Patetisk som jag är så testade jag redan i morse med Preg och det visade negativt så klart, men jag ska testa igen om några dagar. Det är tur att det finns sådana som jag faktiskt så att CB, Preg, RFSU och liknande går runt helt enkelt. Jag tycker i alla fall att det låter som vi alla är helt klart gravida...
    Håller tummarna för oss!!!
    Kram Caroline

• coraline

Hej Fragglan!
    Jag började känna mig väldigt svullen och öm i magen ca 2 dagar innan BIM. Fick även molande värk som var väldigt lik mensvärk, fast lite starkare. Jag var säker på att mensen var på väg, men det visade sig att jag var gravid! Så det stämmer i alla fall med mina symptom.
    Lycka till, håller tummarna...

• Wannabe Pregnant

Hej! Vi sågs på chatten igår men jag fick telefon och så kom min dotter och stängde ner fönstret.
    Brukar du bli svullen om magen efter ÄL eller är det första gången? Har du barn sen förut?
    Innan jag fick barn så brukade jag inte känna så mycket efter ÄL, däremot efter att jag fick barn så är jag jättesvullen och känner mig gravid efter varje ÄL.
    När jag blev gravid så var första tecknet molvärk i magen, ungefär som mensvärk ca en vecka före BIM. Jag trodde mensen skulle komma då men så försvann värken och inget blod kom. Efter ett tag började jag känna mig jättesvullen om magen, byxorna gick inte att knäppa. Samtidigt hade jag en känsla av att jag hade nåt levande i magen.

Om det du känner av nu är ovanligt för dig så är chansen stor att du kan vara gravid! Hoppas!

• jammi

jag känner igen mig, det är därför jag blir så förvirrad om jag har ägglossning eller inte. Men jag har också fått såna här symtomer efter att jag fick min son. Och jag har det nu igen. molande mensvärk

• Meli

Jag tycker man ska vara lite försiktig med att leta tecken, besvikelsen blir bara större då, om mensen kommer. Förra månaden hade jag det där berömda sticket, en extra tempstegring och ont i brösten. När jag fick en liten rosa flytn på dag 10 efter ÄL, började man ju starkt misstänka, men det var mensen som var tidig. Hoppas det går bättre för dig, men de flesta kan faktiskt inte känna någora syptom så tidigt.
    Ktam

• Fröken Johansson Johansson

Jag har oxå en grym magvärk efter att jag haft ÄL, och skum mens hade jag oxå (typ 3 dagar) men jag tror jag har rett ut vad min magvärk beror på.. Gaser i magen!
    Jag har ett preg hemma men tänker inte använda det innan jag har tänkt börja med piller! Har det hänt något så har det!
    Lycka till alla ni som vill ha bebisar! =)
    Kramar fröken J-J

Svar på tråden Öm svullen mage efter ÄL=gravid?