• jenn82

90-tals nostalgi!

Ni som är födda i början på 80 talet, minns mest 90-talet och alla saker som man numera rodnar när man tänker på

Minns ni napphalsbanden, Rocco-Barroco väskan, huvtröjan av det dyra märket jag glömt, och buffalo-skorna?

• Svar på tråden 90-tals nostalgi!
  • Piipen

tror bestämt det var fruit of the loom tröjorna du syftar på? hade förövrigt allt det där

• jenn82

Nej, nu kom jag på vad det hette, champion tröja Och sen de där andra huvtröjorna med olika hockeylag

• mamyleine

Visst minns jag. Tajts , usa sockor , långa tröjor (värst av allt är att skiten bytt namn och kallas numera för "leggins" höhö) (lågstadiet)

Minns marwin byxor (typ tajta såg ut som skidbyxor fast vida) alla hade såna. Sen i åttan/nian var det inne med båturingad tröja med trekvarts ärm.
    Savanna byxor och att ej för glömma plattå skor

~ If you think money can?t buy you happiness, you haven?t been shopping in the right stores ~
  • Smurfit78

Aqua limone tröja ville jag jämt ha men fick ingennnnn

• sheeba

Ja vist minns jag Ett tag var det ju inne att ha färgade jeans jag hade ett par oranga tror det var crocker
    Ja de napp halsbanden kommer jag i håg hade en uppsjö av dem, undrar vad jag gjorde med dem?
    Jag hade nog allt det du nämnde i TS Förutom buffaloskor, är ju 180 Fast jag hade i gympa skor av det märket hahaha.

Sitter och gnuggar huvudet om det är något mer?

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Trinity78
    mamyleine skrev 2007-06-07 16:51:32 följande:
    Tajts , usa sockor , långa tröjor (värst av allt är att skiten bytt namn och kallas numera för "leggins" höhö)
    Usch och fy! Sånt hade jag också! Generad
    Reality is a bore
  • white cheese

Åh, napphalsband! *plockar mödosamt upp från djupaste delen av Bortglömt*
    Jag hade såna där låga gummistövlar (såna som slutade vid fotknölarna typ - jättepraktiskt, not!). Ill-oranga var dom, matchade mina lika oranga jeans. Mamma påstod att jag bara skulle kunna ha "stövlarna" en säsong, men jag envisades... och hade dom sen bara en säsong.

• DenÖdmjukaHögtÄlskadeGmoll

Fi fan jag är född 80- vill inte komma ihåg dom där prylarna =(

Men å andra sidan så fanns det en hel del positiva saker med 90-talet. Tjejer som killa hade stora bekväma icke insvängda t-shirts rutiga flanell skjortor, långärmat under och kortärmat ovanpå jag gillade den där slöa klädseln att allt inte var så sexuellt/åtsittande, magen rymdes innanför den höga midjan...*drömmer mig tillbaka*

Våga Vägra Vara Viktig
Svar på tråden 90-tals nostalgi!