• jellona0507

Lång & luftig mamma kjol.. varifrån?

Jag håller på att leta efter en lång och luftig mamma-kjol. På HM fanns det inga, vad finns det för andra sidor?
    Gärna med "tuben" upp på magen..

Har inte använt kjol på flera år, men känner att i sommar måste jag.. annars lär jag smälta bort!
    Så kom med tips!

//busfröet

Minya ska få en lillasyster! 83 dagar kvar till planerade snittet!
  • Svar på tråden Lång & luftig mamma kjol.. varifrån?
  • jellona0507
    Nyfiken gul skrev 2007-06-06 13:53:56 följande:
    www.growinlife.se
    De hade för korta kjolar! Vill ha en som är ner till vaden/fotknölen.. Så jag kan gömma mina trädstammar i sommar!
  • Miiiaaa

Jag undrar oxå... Flyter bort på jobbet snart! puuuhhhhhh!

• jellona0507
    Miiiaaa skrev 2007-06-06 14:50:05 följande:
    Jag undrar oxå... Flyter bort på jobbet snart! puuuhhhhhh!
    Visst är det jobbigt med värmen när man är gravid.. känns som att man klibbar fast överallt! *s*

Har du kikat på www.laredoute.se eller www.ellos.se ? Där hittade jag några, men har inte beställt än.. ska kika först i butikerna innan jag beställer.
  • Miiiaaa

jag gillar inte att beställa kläder. Tycker att inget passar. Vill känna på kvalitén och se plagget framför mig när jag handlar.

Ska väl ta mig en tur till affärerna nån dag när jag masar mig ur soffan...

• jellona0507
    Miiiaaa skrev 2007-06-06 16:18:20 följande:
    jag gillar inte att beställa kläder. Tycker att inget passar. Vill känna på kvalitén och se plagget framför mig när jag handlar.Ska väl ta mig en tur till affärerna nån dag när jag masar mig ur soffan...
    Håller med dig! Man vet aldrig vad man får om man beställer. Vill prova på mig kläderna, och känna på tyget osv.

Jag tänkte ge mig iväg till affärerna imorgon.. Vill ha en lång svart eller brun volang kjol, med resår uppe.. inga dragkedjor eller så. Hoppas du hittar något snyggt!
  • ccamilla

Tänkte tipsa er om att jag köpte en kjol i turkost från Kylie Collection på H&M som egentligen är en tubklänning. Denna är lång och luftig och sitter kanonbra på magen!

Kram Camilla

• jellona0507
    ccamilla skrev 2007-06-06 18:23:29 följande:
    Tänkte tipsa er om att jag köpte en kjol i turkost från Kylie Collection på H&M som egentligen är en tubklänning. Denna är lång och luftig och sitter kanonbra på magen! Kram Camilla
    Åh Finns den kjolen inne på HM's hemsida?
  • jellona0507
    ccamilla skrev 2007-06-06 19:32:20 följande:
    Jajemensan! Här är den!shop.hm.com/shop/do
    kommer inte in på deras hemsida nu!!
    Står:
    Ditt besök har upphört

Av säkerhets- och prestandaskäl avslutas besöket om du varit inaktiv i mer än 1 timma, d.v.s. 1 timma efter ditt senaste klick.

SKUUUMT!!
  • jellona0507

Nuuu såg jag kjolen! LÄCKER!! Den vill jag ha! Hur lång är den? Ner till knäna? Vaderna?

• ccamilla

Det beror lite på vart man sätter den i magen och hur lång man är Jag är 1,71 och den går till ungefär 2 cm innan anklarna

• jellona0507

Åh, men då är det ju toppen! För jag är 169cm!

Minya ska få en lillasyster! 82 dagar kvar till planerade snittet!
  • MagicQueen

Jag har letat som en galning på stan idag, men det verkar ju bara finns korta, korta mamma kjolar. :( Jag vill osså ha långa, vägrar att visa mina hemska ben. Men det verkar ju som om jag kommer att få gå i byxor hela sommaren. :(

• mymamasaid

Jag har vanliga kjolar som jag har under magen. Sen har jag långa luftiga linnen över så då syns inte magen alls. Och ibl har jag en sån där tröjförlängare dessutom under tröjan/linnet för då blir mitt ömma bäcken lite varmare. Testa om du kan ha en "vanlig" låååång kjol (med resår i midjan) med en typ Gina Tricot-tröja över!

• Alle

På H&M BiB finns det gula luftiga jätteläckra kjolar. De kan kanske funka?

Annars är ju Indiska jättebra på just kjolar av den modellen, fast med resår då istället för tub

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
Svar på tråden Lång & luftig mamma kjol.. varifrån?