• Min Nana

Förstahandskontrakt i Sthlm?

Jag och min man vill gärna flytta till sthlm men vill ha förstahandskontrakt. Bor nu i Uppsala. Hur gör man för att få en första hand? vill helst ha en inom några månader eller är de helt åt skogen? Vart kollar man för jag vet i uppsala har dom en, uppsalahem.se finns de liknande för sthlm?

Micralite is equivalent to Aston Martin, if Bugaboo is Porsche.
  • Svar på tråden Förstahandskontrakt i Sthlm?
  • Jompis

Börja med att inte bo mitt i sthlm. Det är betydligtr lättare att få tex i Haninge, Skogås, huddinge och andra förorter. Gå in på komunens hemsida och länka dig vidare till bostad.
    När ni väl bor här kan ni ju söka er närmre mot stan om ni vill.
    Lycka till!

• Min Nana

Ok.. för jag vet att jag skulle kunna få en lägenhet i vårby gård nu om jag vill men vill inte bo i sånt område, vill bo i  ett lite finare område med högre standard... något du kan rekomendera?

• Duckan74

Första handskontrakt växer inte på träd här utan du är förpassad till förorterna, så som Vårby Gård, Akalla och Tensta osv. Där finns det lägenheter. I övrigt är det väldigt svårt om du inte kan göra ett byte med nån eller får en lägenhet via jobbet/kontakter.

• Karpet

En kompis till mig har fått ett förstahandskontrakt på en helt nybyggd 2:a som ligger vid Liljeholmen. Fast denna tvåan på 60 kvm har en hyra på omkring 8000:- i månaden. Så prsvärt är det inte. Det går att få förstahandskontrakt (kanske ej inom bara några månader) om du kontaktar företag som bygger nytt (= dyrt) eller i icke-eftertraktade områden.

• Min Nana
    Duckan74 skrev 2007-06-06 20:17:07 följande:
    Första handskontrakt växer inte på träd här utan du är förpassad till förorterna, så som Vårby Gård, Akalla och Tensta osv. Där finns det lägenheter. I övrigt är det väldigt svårt om du inte kan göra ett byte med nån eller får en lägenhet via jobbet/kontakter.
    Ja, jag önskar att mitt jobb kan fixa lägenhet men vet inte om de är något dom prioriterar lr tänker på... ska börja på rikspolisstyrelsen... De jag hade tänkt mig, iaf på röda linjen var från t-centralen till max axelsberg! Iof är Skärholmen inte så dumt heller men aa.. vill ha högre standard på området, vill att min dotter ska få de bästa.. men i detta läge kanske man inte kan vara kräsen... 
  • Karpet

Nej, det enklaste är ju i så fall att köpa. När det gäller hyreskontrakt så är det i princip omöjligt att kuna välja område.

Min Nana skrev 2007-06-07 09:33:27 följande:

Ja, jag önskar att mitt jobb kan fixa lägenhet men vet inte om de är något dom prioriterar lr tänker på... ska börja på rikspolisstyrelsen... De jag hade tänkt mig, iaf på röda linjen var från t-centralen till max axelsberg! Iof är Skärholmen inte så dumt heller men aa.. vill ha högre standard på området, vill att min dotter ska få de bästa.. men i detta läge kanske man inte kan vara kräsen... 
Svar på tråden Förstahandskontrakt i Sthlm?