Popcorn
Hur poppar man bäst? har köpt micropop och de är jättegoda! när jag gör vanliga smakar det inte alls bra..
Hur gör man så de ska bli supergoda?
Hur poppar man bäst? har köpt micropop och de är jättegoda! när jag gör vanliga smakar det inte alls bra..
Hur gör man så de ska bli supergoda?
Aldrig lyckats med att poppa egna som smakar så bra som micropop.
om du ska ha vanliga popcorn..
En bra kastrull - INTE aluminium! Gärna tjockbottnad - en i rostfritt stål är bäst
Stor kastrull...
Generöst med olja
Ha inte i för mycket popcorn - poppa hellre en gång till...
När det börjar poppa - sänk värmen och snurra o skaka runt på kastrullen då o då så det inte bränns.
När det tystnar är det färdigt - även om det ligger popcorn kvar i botten. Poppar dom inte är dom inte heller dugliga nog...
Man kan även krydda dem efteråt med dipmix, t.ex.
ostbågesmak. Mums!
vi saltar ju efteråt. men i micropop så sitter ju kryddan i popcoret redan. Hur gör man det? ska man ha salt i oljan då?
micropop är ju lite gulare, har de smör i då åxå ?
Poppar i big popper och är frälst! Nu duger inga andra. Dom blir stora och luftiga nästan som dom man köper på bion Såå goda
big popper. e det nån popmaskin eller?
Jag tyckte inte om popcorn man poppar själv tills den dag jag avände jordnötsolja att poppa i, då blev dom goda
Lät gott att krydda dom med dipmix, ostbågesmak
Ja det är en popocorn maskin. Jättesmidigt. Man behöver inte mycket olja alls men dom blir såå goda
säger som Nina1982, Big Popper kan inte bli bättre!!
Tycker att TS ska gå iväg o köpa sig en sådan bums
Annat tips på hur man kan krydda popcornen än med bara salt är att ha på vitlökspulver
Poppar för fullt i kastrull nu! Varje dag! Har cravings till tusen
Jag har värmer upp 3 msk olivolja+ 2 msk smör (vet att det är fett, men guud så gott!) och sen häller jag i 1 dl popcornkärnor som får poppa i 1-2 min.
Kan inte få nooooog!
Måste tillägga: Hade jag haft en Big Popper hade jag poppat i den! De blir jättebra i såna!
Jag använder min teflongryta, lagom med olja. Sen poppar jag ljuvliga popcorn! Har aldrig lyckats med micropop dock...