svullna fötter
Hej, undrar bara om det är någon som har ett bra tips på vad man ska göra när fötterna svullnar som fotbollar och det gör ont i skinnet på fötterna. Är gravid i v.24 så det är några veckor kvar...
Hej, undrar bara om det är någon som har ett bra tips på vad man ska göra när fötterna svullnar som fotbollar och det gör ont i skinnet på fötterna. Är gravid i v.24 så det är några veckor kvar...
ömma fotsulor känns som dom är fulla av vattenfyllda blåsor och ömmar mer dag för dag........
tips?????
är med om det för andra gången å det är hemskt.
dte jag gör är att stoppa ner fötterna i kallt vatten eller ha blöta handukar på fötterna som kyler. har även provat att ha min vetevärmare i frysen å sen haft den som kyla på fötterna. det fungerar ju iaf för stunden om man lägger fötterna högt oxå men efter ett tag med fötterna nere så är det precis som innan...oootroligt jobbigt..jag är bara glad att jag har 3-4 veckor kvar..
lycka till tjejer!
ja. jag är ju i v.40 men ansluter mig ändå! =P
ser ut som att mina fötter ska sprängas, och så känns det även. brukar väl lägga upp dem eller bada dem i kallvatten..
trots att man ska lägga upp dem o så, så ska man ändå röra på sig. annars så kan man ju inte göra någonting..
annars kan du köpa stödstrumpor.. gjorde inte det jag, eftersom att jag är 18 och inte 80, men de funkar. mest jag som är känslig.. :-P
Lycka till iaf, och håll ut!
Rekommenderar att du köper stödstrumpor, finns på Apoteket... mät dem på morgonen INNAN du går upp från sängen, ds så benen fortfarnde är horisontella... dels ska du mäta omkretsen vid ankeln och dels på det bredaste stället på vaden... sen går du till apoteket med dina mått så hjälper de dig!!
Inge kul att ha stödstrumpor på sommaren, även fast de är av nylon så.... men alla dagar är ju inte soliga (fast det är då som de behövs mest...)
Själv har jag en vecka kvar bara, men mina fötter dödar mig långsamt... sambon masserar dem varje kväll, och jag gråter nästan... har du ett fotbad med massage så använd det dagligen!!!! Det hjälper också.
Annars är det stillhet och högt läge som gäller!
jag provade ut stödstrumpor hos distriktsköterskan de fungerade jättebra i vecka 25-32 så länge jag jobbade.
men nu sväller jag för mycket för att kunna ha dem det blir väl värre i värmen kan man tro.
men ska ni ha stödstrumpor vilket jag rekommenderar om ni jobbar så kolla på vc så ni får sånna som är utprovade apotekets suger...
jag som skrattat så jag gråter varje gång jag kollat på min systers förlossningsbilder.. där står hon, stor som en elefant, hänger på en enorm rullator och barfota med fötter stora som båtar.. Precis när hennes man tar kortet så får hon en värk.. ja ni kan säkert tänka er tycker såklart synd om henne, men det ser ju bara så kul ut..
Och nu sitter jag här, i v 24 och mina fötter är såå svullna! Ankeln känns lika bred som bredaste stället på vaden