• Lillan54

När ska man senast skicka brev för att det ska stämplas samma dag?

Har en hemtenta som ska postas in, när ska jag senast skicka den imorgon för att det ska stå 7 juni på poststämpeln?

• Svar på tråden När ska man senast skicka brev för att det ska stämplas samma dag?
  • Fru Humla

som det står på brevlådan
    vanligen kl 18 men det finns ju sista minutenlådor tex vid tågstationer eller liknande platser där de kan tömmas kl 19.
    akta dig för lådor i utkanten av stan de tömms ibland på fm eller vid 16-tiden

• Lillan54

men måste jag inte ha skickat det innan 18 idag för att det ska skickas iväg imorgon? Det blir väl för sent om jag skickar innan 18 imorgon? Jag är såå osäker!

• Sommartjejen08

Jag tror oxå på att det räcker m imorgon före den tid som står på lådan. Sen tas väl posten in...stämplas...sorteras o åker iväg. Eller??

• miababia

enklast är att gå in på posten www.posten.se/ så ser du
    när lådorna töms hos dig. hos oss finns det vissa lådor som töms vid 16,på landet hos oss töms de redan 10, sista minuten är vid 18.45 hos oss.

lägger du på det innan lådan töms idag så ska de ha brevet imorgon och då alltså även stämplat med dagens datum.

• Freiya

när lådan töms idag är senast. posten tas ju om hand, stämplas och sorteras samma kväll som lådan tömts. sen kommer det fram imorn, stämplat den 7e.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
Svar på tråden När ska man senast skicka brev för att det ska stämplas samma dag?