Foto till körkort
Måste man gå till fotograf för att ta fotot till kötkortet eller kan man ta det hemma?
Måste man gå till fotograf för att ta fotot till kötkortet eller kan man ta det hemma?
Man tar kortet i fotoautomat i samband med att man skriver teoriprovet. Kostar inget.
Annars kan man nog ta kort i en automat eller hos fotograf om man verkligen vill.
Jag har körkort, men har bytt namn så jag måste förnya det.
Tog du fotot digitalt när du tog körkortet sist så har de kvar bilden.
Jag har för mig att ett hemtaget foto är ok om det uppfyller kriterierna som vägverket har (www.korkortsportalen.se/jag-har-korkort/fornyelse/fotoanvisningar/)
Men det borde vara lättare att ta kort i en automat tror jag.
Lättast är väl att ringa det lokala kontoret och fråga.
Tack för hjälpen! Ska försöka slippa ta hos fotograf, vill ta själv så jag slipper få nån ful min igen, hihi.
Usch ja... jag är jättenöjd med mitt B-kort, och nu när jag tog kortet för AB-behörighet i måndags blev det inte alls lika bra. Men tillräckligt bra iaf. Surt ändå.
Hihi, synd det där. Man vill ju inte behöva skämmas varje gång man ska visa det.
Ta hemma, beskär bilden så den blir enligt måtten. Sen kan du klistra in så många bilder som får plats på en 10*15-bild och lämna till framkallning. Vips har du fått typ tio körkortsbilder för 2,95!
klistra in - här menar jag i bildprogrammet på datorn.
Tack för tipset, det ska jag göra. Får väl säga att det är av ekonomiska skäl, hihi.