Tips på strandmat!
Jaha nu börjar de dra ihop sig till att vara på stranden hela dagarna, men vad ska man ha med sig för lunch?
Samma problem varje år!
Så hit med era tips, så blir jag glad
Jaha nu börjar de dra ihop sig till att vara på stranden hela dagarna, men vad ska man ha med sig för lunch?
Samma problem varje år!
Så hit med era tips, så blir jag glad
åh jag vill oxå veta.... ska vi göra en lista???
Pastasallad
matiga mackor med ex tonfiskröra
kycklingklubbor
jaha...de va visst bara vi som behövde nårra tips!?
Tack för dina tips iallafall
Vi köper nästan alltid med oss grillad kyckling, baguette och någon smaksatt färskost. Mums!
Man kan göra en deg (kommer inte på vilket just nu) men man rullar det så degen blir avlång och lägger in råa korvar i och stoppar in i ugnen sedan och så bakas degen till bröd och korven steks.
Blir som korv med bröd allt i ett. Man äter dom kalla men det var faktiskt riktigt gott.
Kan se om jag inte kan hitta recept om någon är intresserad.
MoonFlight
De där lät spännande...då får JÄTTE gärna kolla om du hittar receptet!
Har fått veta att man man tar vanlig vetedeg utan socker och rullar runt korven, mängd man har runt är som man själv känner.
Grädda tills gyllenbrun och känn hur dom känns.
Berätta gärna om ni testar och berätta hur dom blir och om dom var omtyckta.
Ehhh... skäms lite, men vi kör med burkmat... Och tunnbrödsrullar med kycklig-curryröra. Kalla köttbullar. Och en sjuhelvetes massa Mariekex.
stek pannkakor och lägg sylt emellan och rulla blir hur bra som helst dom e jätte goda kalla de funkar jätte bra ta dom i en kylväska :)
sallad med tomat och gurka, både nyttigt och rikligt med vätska. Vattenmelon, flaska med isbitar är kylande gott i värmen.