• mammas gumsegos

Något tips att lindra solbränna

Aj,aj

Är en kritvit person som lätt blir illröd. Igår satt jag ute i skuggan under ett träd hela dagen. Och idag har jag en hems solbränna på axlar o rygg. Har efter solenlotion, använde igår solkräm faktor 20. Har ni nått tips att lindra den sveda jag har då efter solen lotion inte funkar

• Svar på tråden Något tips att lindra solbränna
  • blackangel

Jag brukar använda ACO Efter sol (after sun) som finns på apoteket. Det är en återfuktande gel som är mycket svalkande o skön om man bränt sig i solen.

• Pruppfia

jag brukar använda en vanlig fuktkräm, gärna anti-age. plaska på jättemycket, så du blir alldeles vit. sen fortsätter du att mätta, när det sugit åt sig på dom värsta ställena. works everytime!

• Emil06

Kylbalsamet från Apoteket, funkar garanterat!! Från en som oxå blir röd jämt

• Sallisen

Något med mycket Aloe Vera i. Superbra för solbränd hud!!

• Abrakadabra

Solskador funkar som andra brännskador ? det hjälper att kyla. Om jag oplanerat varit ute i solen utan att kunna skydda mig brukar jag duscha kallt så länge jag pallar (vilket man gör rätt bra om man brännt sig). Det här ska man alltså göra direkt när man kommit hem, jag tvivlar på att det funkar dagen efter. Så ... inte ett råd som hjälper nu, men till en annan gång så.

• place

det som hjälper för att kyla ner om du inte har kylbalsam, så det en väldig kall naturell yogurt. Det är skit bra.

Svar på tråden Något tips att lindra solbränna