• Snowstorm

Sevärdheter/utflyktstips i SKÅNE!!!

Jag o min sambo kommer vara i Ystad några veckor i sommar, och skulle vilja göra lite utflykter (dags-el övernattnings) o undrar om ni har några bra tips ?? Vad bör man se?? Intresserade av allt, både sevärdheter, fin natur (finns visserligen överallt ) o aktiviteter såsom kanonpaddling el nåt...

• Svar på tråden Sevärdheter/utflyktstips i SKÅNE!!!
  • Henrik31

Kanonpaddling?

Kivik är vackert. Mölle ännu vackrare.

• Matanza

Många brukar åka längs kusten ner mot Simrishamn. på vägen har ni kåseberga, skillinge, brantevik mm ex på mysiga ställen. Min favorit är dock Stenshuvud och Haväng, underbar natur.Ligger norr om simrishamn. Mer turistattraktion är Kiviksmarknad i juli...

men det finns massor att hitta på. Det brukar finnas tidingar med alla aktiviteter dag för dag. kolla på turistbyrån!!!

• Nananas

Jag tycker om att åka ner till Österlen en sväng, fika på Cafe Annorlunda utanför Kivik, och sen gå en runda på vackra Stenshuvud nationalpark. Eller äta på Ingelsta Kalkon oxå på Österlen, skitgod grillbuffe på sommaren! Eller varför inte åka till Skånes djurpark, oxå mysigt att packa fikakorgen o gå o kika på alla djur. Eller åka till pitoreska Ystad o kika på alla mysiga gränder.

*Let love be your energy*
  • Nananas

ja just det, ni skulle ju redan va i Ystad

*Let love be your energy*
Svar på tråden Sevärdheter/utflyktstips i SKÅNE!!!