• Bliw

Tips på bra ljudböcker!

Jag har börjat lyssna på ljudböcker, men tycker att det är svårt att hitta bra sådana. Senast lyssnade jag på "Det ska bli ett sant nöje att döda dej" av Magdalena Graaf och den tyckte jag var mycket bra!

En del uppläsare låter otroligt tråkiga och förstör hela boken...

Har ni tips på bra ljudböcker?

• Svar på tråden Tips på bra ljudböcker!
  • Majsan70

Det beror ju på vad du vill ha.

Jag läser massor av Clive Cussler och Bo Baldersson
    Harry Potter Sagan om Ringen trilogon och Bilbo har oxå slunkit ner.
    Finns ju en uppsjö av bra ljudböcker.

• Cerdrica

Deckare över huvud taget; Makells Wallander-böcker, Anne Holt, Helen Tursten, Liza Marklund. Sedan finna Nora Roberts som är blandning mellan romantik och spänning. Harry Potter-böckerna är ljuvliga som ljudböcker!

• Diddlmuffin

Torbjörn Flygts egen uppläsning av "Underdog" är super!

• Elli47

Ja det är jätteviktigt att det är en bra uppläsare! Jag gillade Tarzans tårar av Katarina Mazetti, det är författaren själv som läser. Sen tycker jag även om Herman Lindqvists alster där han själv läser.

• annsve

Och jag gillar Katarina Ewerlöfs inläsningar allra bäst. Men hittade Babben Larsson för ett tag sedan och blev positivt överraskad.

Lyssnade på Alexander McCall Smiths serie om Mma Ramotswe, afrikas första kvinnliga privatdetektiv för ett tag sedan. Det är lättlyssnade och bra böcker. Första och andra delen är inlästa av Babben. Det var underbart att höra henne uttala de afrikanska namnen och orterna. Tyvärr har jag inte lyckats hitta fel ljudböcker med henne som inläsare, men kan rekommendera både henne och böckerna.

• love66

denise rudbergs böcker e bra,,,

• Pilgrimka

Den ljuva giftkokerskan av Arto Paasilinna. Det var den första ljudoken jag lyssnade på och fastnade. Sen har han skrivit fler andra böcker osm inte är så bra.

• Borstis

Alla Camilla Läckbergs böcker är ju helt fantastiska.. de flesta finns som ljudböcker. Man kan låna ljudböcker på bibblan oxå, nätbiblioteket, gratis å praktiskt. :)

• annsve

Borstis: Var hittar jag nätbiblioteket, låter ju välidgt praktiskt :)

• Borstis

annsve: gå in på: www.ssb.stockholm.se/ där under nätbiblioteket står det "låna e-ljudbok" sen är det bara att välja å vraka :)

• Cactuz

Sagan om drakens återkomst, Robert Jordan! finns 20 böcker just nu, fantastiska fantasy, bättre än sagan om rinbgen!!!!

Svar på tråden Tips på bra ljudböcker!