• Smulan 2

blåsljud på hjärtat

va ho släkaren idag med min tjej på 1 år.... pga att hon har ansträngd andning, ä rkraftigt föskyld, fick luftrörsvidgande medecin, läkarnehörde oxå en blåsljud på hjäratat, som aldrig de har hört förut..trodde de va för at thon va sjuk, men sa att ett blåsljud lr detta som hon hörde inte va nått farligt..

vad är ett blåsljud för nått, växer de bort+!.. tyckte ja fick lite rörig info av läakren.. ska kolla de på 18 månaders kontrollen igen..man bli juändå orolig

• Svar på tråden blåsljud på hjärtat
  • Tesie

Jag vet faktiskt inte riktigt vad det är, men jag har ett blåsljud i mitt hjärta och jag är snart 29, och jag har aldrig haft besvär av det

• Leonid

Blåsljud på hjärtat kan bero på många olika saker. Min son har en sk ASD, ett litet hål mellan förmaken. Detta gör att det hörs ett blåsljud (tror det blir av att det hörs att blodet passerar mellan förmaken). Många vuxna har detta utan att lida av det (tror läkaren sa ca 10%) och det är inget som behöver åtgärdas.

Men som sagt blåsljud behöver inte vara något farligt och det finns många olika anledningar till att det kan höras. Eftersom läkaren sa att det inte var någon fara kan du vara lugn.

• Leonid

Förresten så kan det växa bort. Det finns en chans att hålet i sonens hjärta växer ihop. Tror de sa att det kunde ta upp till 4-årsåldern.

• babysoon

Jag föddes med blåsljud i hjärtat..är 21 år nu..o inget mer hål.. har aldrig lidit av det iheller..så de e nog ingen fara.

• susye

jo det finns blåsljud som är fysiologsiak dvs ofarliga.
    men rä du orolig be de göra en undersökning.
    min son fick blåsljud då han var 18 år o gick igenom massa undersökningar men det har bedömts som ofarligt

Svar på tråden blåsljud på hjärtat