Inlägg från: Anonym (länge) |Visa alla inlägg
  • Anonym (länge)

Hur länge blöder man efter abort?

Jag blödde i ung. tre veckor... Otroliga mängder i början, första två veckorna typ, sen mer droppar. Efter en vecka i princip utan blod kom nästa mens, och höll på i två veckor eller så.
    Det var mycket blod, och det är asjobbigt att man måste köra med binda och inte ha sex och sånt hela tiden. Blä. Tröttsamt är ordet.

• Anonym (länge)

Men om du fortfarande blöder väldigt mycket tycker jag att du ska ta kontakt med abortmottagningen igen och fråga.

• Anonym (länge)

Dredde... 19 är om nästan två veckor. Det har nog slutat, eller nästan slutat, då iaf. Om jag var du skulle jag nog ha sex oavsett om det blöder eller inte då. Det känns liksom orimligt att infektionsrisken skulle bestå i sex veckor efter aborten.

Vilken vecka var det försten, och jag antar att det var medicinsk?

• Anonym (länge)

Dredde,

Ja det låter sannolikt att det är mensen. Det behöver inte vara det men det kan mycket väl vara det, speciellt om dina cykler normalt är ca 4 veckor.

Om blödandet inte upphör inom en vecka skulle jag bli misstänksam.

• Anonym (länge)

jag blödde i 12 veckor efter en medicinsk abort. sjukvården tyckte inte det var konstigt. Men man blir ju skrämd när man fått veta att man blöder bara nån vecka.

Svar på tråden Hur länge blöder man efter abort?