• Linnéa31

'Utelekställning' kul och fin - var köpa sådan?

Undrar om någon har ett tips på var man kan köpa någon fin ställning för utelek, med kana, gunga etc. Har sett 'den vanliga' gungställningen i stål (grön, röd) som jag tycker är lite trist och en på Plantagen men tycker att den är lite hög. Finns det någon som vet något alternativ?

Linnéa

• Svar på tråden 'Utelekställning' kul och fin - var köpa sådan?
  • Xara

Vi har köpt Little Tikes- grejor (lekhus, rutchkana, kök mm): robusta, hållbara & färggranna grejor . Fast dyra... De säljs bl.a. via Toy's R Us, mycket går att beställa även om det inte finns utställt på plats i affären. Be om en katalog!

• Linnéa31

Tack snälla för tipset! Ska kolla utbudet där, vi har en sådan affär här. Visst är de möblerna i plast? Tänkte mig kanske något i trä, med en kana i plast möjligtvis. Det är lite tråkigt att fixa en stilren altan m snygga möbler i teak/alu, betongkrukor etc och sedan ha hela gräsmattan full med plastgrejer (som jag egentligen inte gillar så mycket). Fast bara barnen blir nöjda så får man kanske kompromissa lite...

Linnéa

• Xara

Vi har turen att ha en "hundgård" bredvid garaget på sidan om trädgården så att säga (de tidigare ägarna hade sina hundar där). Där har vi inrett lekhörna, helt perfekt !

• Granbarr

Vi har köpte en trä-gungställning från Fresks. Det är även klätterpinnar på den som en stege på varje sida (mitt emot varandra).
    Det går även att köpa en utbyggnad till den där dom har en rutschkana men den har vi inte köpt. Ännu...

Svar på tråden 'Utelekställning' kul och fin - var köpa sådan?