• wellah

Oss som tränar med Orbitrek

ohhhhhhh hur känns kvalitén på orbitrek och är det ngn som haft problem och hur har servicen funkat att få den lagad/utbytt, vem har sånna fall stått för frakten?

/sugen på att köpa

• wellah
    AmericanWoman skrev 2007-07-16 16:01:51 följande:
    Em, det är för att MUSKEL väger MER än fett
    alltså att bygga 0.5 kg muskel på en vecka är nog omöjligt. Skulle tro det är vätska  träningsvärk och ömma muskler binder vätska.... det tar ca ett år stenhård träning för en tjej att typ kunna bygga 5 kg muskler  och då ska man ha tur (om man inte tar anabola då). Min styrketränande sambo står och tjatar om detta över min axel hahaha....
  • wellah
    josida skrev 2007-07-18 18:40:16 följande:
    Kanske en dum fråga - men är det någon skillnad på en "Crosstrainer" och en "Orbitrek"?(Sitter å kollar på Haléns hemsida och de har båda sorter.)
    orbitrec är väl en crosstrainer, orbitrec är bara namnet på den.....
  • wellah

nån som har en annan crosstrainer än den från tv-shop/twins? typ reeboks eller liknande? (finns på haléns)....

• wellah

fråga,,,, vad ska man göra skaffa gymkort där dom har crosstrainers eller köpa en.... vilket är störst risk att man slöar till och slutar med? Jag har mkt tid och en rutin med gym borde ju vara ngt..... svårt val.... gym kostar ungefär som 2 crosstrainers för ett år.

• wellah
    AmericanWoman skrev 2007-07-29 10:44:36 följande:
    Själv har jag ingen tid för gym o inte heller råd... lättare att hoppa upp på Orbitrekken när min son sover ...
    ja det är ju ständig fråga om tid också.... ja och pengar.... jag överväger nog gym ändå behöver komma mig ut.... tror det ger mer possitiva effekter än bara fettförbränning och kondis!
  • wellah

Nu e den beställd! Blev en orbitrek.... kollade på massa modeller på nätet.... betydligt dyrare modeller men jag kom fram till att jag kan ju ha en billig orbitrek och sedan nyttja gymets värstingar då jag börjar där.... ekonomiskt om inte annat ;)

• wellah

blev en begagnad orbitrek trots allt en för 800 kr :) lagomt dyrt... :) ikväll skall första passet köras, efter gymmet :)

• wellah
    BlueYee skrev 2007-08-03 14:50:35 följande:
    Hej!Funderar starkt på att köpa en Orbitreak när bebben ploppat ut! Fungerar den verkligen?? Eller är det bara bluff? Är den smidig att ha hemma, eller låter den?Tacksam för alla svar....
    bluff är den inte men det blir ju inga kalorier brända om man låter den samla damm :-P hihi den är väl lika bra som en motionscykel antar jag... jag har den som komplement till min styrketräning... kommer köra korta intervallpass för att inte tappa så mkt muskelmassa
  • wellah

nu har jag provkört, blev bara 13 minuter men nog hann man få upp värmen i alla fall... ska prova köra 20 minuter i morgon bitti sen öka tills jag utan problem klarar en timme

Svar på tråden Oss som tränar med Orbitrek