• Kallemero79

30-års fest...HJÄLP!!!

Jaha, då fyller sambon snart 30 år och jag har fullkomlig idétorka!!!!
    Har någon nåt bra tips på vad man kan hitta på med honom, gärna någon överraskning som inte kostar skjortan....
    Vill också ha lite idéer på bra mat vid festen (hade nyligen dop som tog mina idéer...), ja hur ska jag göra hans dag fantastisk?!!!!

• Svar på tråden 30-års fest...HJÄLP!!!
  • Linda1976

Tapas tycker jag är bra kalasmat. Man kan ha många kalla varianter, och några få varma så behöver man inte greja så mycket i köket. (kolla på www.elcorazon.se -deras tapas kan man göra hemma allihop )

Ska ni ha fest för många eller få?

Annan bra festmat är pajer med god sallad & bröd.

Eller grönsaker i olika skålar så folk själva får göra sin sallad
    sallad
    gurka
    tomat (olika färger)
    rödlök
    finhackat äpple
    minimajs
    kycklingbitar
    räkor
    skinka

Ideér på vad ni ska hitta på på dan är värre..... det beror ju på vad han gillar att göra!

Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • Helena77

Gå på teater
    Gå på musikal och äta middag
    Flyga luftballong tillsammans
    Boka hotell med spa

Tacobuffè går ju alltid hem på fest!

• Kallemero79

Tack för era förslag!!!
    Konstigt det här, jag som alltid brukar ha idéer när andra ska hitta på saker, å mat älskar jag att både läsa om å laga... Men nu står det still i hjärnan.... Skyller på värmen PUUUh...
    Puffar lite....

• Rosana

Gör det enkelt för dig. Kan ni grilla där ni bor? Isf, satsta på vackert väder och släng lite kyckling på grllen. Fixa några olika sallader som tillbehör kyckling/grön/potatis etc och gott bröd.
    Bjud in hans vänner och be dem var och en bidra med någonting ur hans "förflutna/ungdom" typ, kan vara ett kul minne/anekdot/en specifik sak som haft betydelse i något sammanhang/en låt etc, ect...finns inga begränsningar! Det blir som ett "mini-här -har-du-ditt-liv".

• MisstyLipps

Min sambo fyller 25 i Sept och jag har ordnat övernattning på Vildmarkshotellet och dagen efter ett äventyr på Tropicarium, vilket innebär gräva bland ormar, spindlar, dyka med hajar m.m. Övernattning kostade 1800:- och äventyret 1500:- men vill man göra ngt som inte kostar så mycket så kan du ju överaska med picknick eller nåt.
    Ska du ha fest så kan du ju göra så det blir en överraskningsfest? Bjud in alla i smyg, se till att bilarna göms när ni kommer, eller om de kommer till er, se till att alla kommer i samlad trupp.
    om nån av vännerna spelar nåt instrument såsom gitarr så be dem ta med den så kan ni ha en liten musikfest med grillning..

• Merlottis

Jag ska ha en fest för mej när ja fyller 30.ska ha en STOOOOOR fest
    Men ja ska bjuda på mat....
    Och så ska de vara ett stor band som spelar.Dvs min man spelar i två band,så vi ska slå ihop det.
    Och den så vill får ta med eget dricka..sen så ska vi bara PARTA loss

• Kallemero79

Tack för förslagen!! Fest är redan planerat, den vet han om...
    Satsar nog på fint väder på hans födelsedag å har champangefrukost på stranden, sen får vi se vad vi mer hittar på...

Svar på tråden 30-års fest...HJÄLP!!!