• tinaaaaaa

Smör/margarin?

man ska jku lägga i extra fett i maten man gör till barnen, men vilket kan man lägga i en klicka lätta? eller ska det vara magarin?

Sen ska man lägga i fett i de man köper me? eller det borde väl vara extra fett?

kanske ska tilllägga att våran dotter snart är 9månader

• Svar på tråden Smör/margarin?
  • tinaaaaaa

så många klick utan svar?

• 3 barns mor

jag använder osaltat smör

• Freiya

jag brukar ta flytande smör. milda smör och rapsolja eller va den heter e bra.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • anniz80

halloj, jag har en skvätt av smör-rapsolja....den på flaska från arla.....det borde väl kunna funka.....? Det är ju en aning salt i men man tar ju så pass lite till så mkt....

• Barndietisten

Hej! Flera stycken har redan sagt det jag tänker säga, men jag lägger till det i alla fall: rapsolja/olivolja eller flytande margarin är det absolut bästa! Jag vet att flera på BVC säger SMÖR, eftersom det känns som det genuina, men fettsyrorna är inte alls lika bra. Små barn behöver extra mycket av de bra fettsyrorna, välj därför mjuka fetter. Precis som någon skrev är det lite salt i flytande margarin, men det är försumbart. Prova själva - kokt broccoli med lite flytande margarin på blir supergott! Alla har nytta av det bra fettet.

• cleopatra2

vi använder till 90%olivolja ,och till vissa saker kan du ger lite osaltat riktigt smör,margerin skulle jag hellere inte ger

• cleopatra2

Här kan man köpa det i alla butiker,det är Arla som gör det jag tror att det är ett guld paket med blåa bokstäver.

• elin 83

Tack!
    Då ska jag kika efter det.

• ashera

Lite olika. Till lagad mat blir det margarin, till frukostgröten blir det smör eftersom det ändå står på bordet.

Svar på tråden Smör/margarin?