Inlägg från: akutpsykologen |Visa alla inlägg
  • akutpsykologen

Polisanmälan- avanmäla..

Även en knuff räknas som misshandel, så du har ju inte ljugit ...

• akutpsykologen
    FlamingRed skrev 2007-06-09 14:00:07 följande:
    Ingen har någonsin blivit fälld för misshandel pga av en knuff. Möjligvis om knuffen i sin tur orsakat större skada, men det verkar den inte gjort i det här fallet...
    Nej, inte blivit fälld i domstol kanske. Men rubriceringen skulle kunna bli ringa misshandel i rapporten, såvida det handlar om att knuffa undan någon fysiskt. Att sedan enbart en knuff skulle få några rättsliga påföljder är givetvis ganska osannolikt.
  • akutpsykologen
    FlamingRed skrev 2007-06-09 14:08:58 följande:
    Nu förstår jag inte riktigt, finns det andra sätt att bli fälld på än i domstol? Vad det står i rapporten är ju skitsamma, det är ju bara anmälarens syn på det hela. Det är domstolen som avgör vilka brott som faktiskt kan styrkas.Vi kanske menar samma sak, just att ingen fått rättsliga påföljder pga en knuff utan vidare konsekvenser...
    Nix, du har rätt. Jag vet inte hur jag tänkte, eller menade, när jag skrev inlägget. Får skylla på värmen ;)
  • akutpsykologen

Anonym (Ångrar) skrev 2007-06-09 14:16:13 följande:

kan ja ringa dit? räker det?
    Du får ju ta dig till stationen så de vet att du är rätt person som vill ta tillbaka anmälan. Enbart ett telefonsamtal skulle ju kunna vara från vem som helst
Svar på tråden Polisanmälan- avanmäla..