• La Star

Tjuvtesta på ruvardag 10, bra eller dåligt??

Hej!

Är på ruvardag 10 och tiden går sååå sakta. Funderar på att tjuvtesta...Ni som har gjort det, tyckte ni det var bra eller dåligt? Kan stickan visa negativt dag 10 men sedan positivt dag 14?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tjuvtesta på ruvardag 10, bra eller dåligt??
  • Snurrpellen

DÅÅÅLIGT!!!Gör inte det. Visst man har läst om dom som plussat på dag 10 redan. Men man har även läst dom som fått minus, blivit helt knäckta för att sen plussa på riktiga dagen när mensen inte kommit som man varit säker på. Det är bara onödigt. Har du orkat vänta 10 dagar så vänta några dagar till...
    Den som väntar på något gott väntar ju inte för länge...
    Lycka till! Hoppas du plussar!

• Livia2

Instämmer, DÅLIGT!!!
    Risken som vår läkare sa är också att du kan testa plus mycket tidigt men sen blir det ett mycket tidigt missfall så på testdagen kan det sen visa minus. Vår klinik har testdag på dag 19 just för att visar stickan + då så har man passerat risken för den allra tidigaste missfallsrisken.
    Hoppas du kan ha tålamod!! Lycka till!!

• La Star

Hej.
    Tack för era svar. På vår klinik är det testdag dag 14. Lustigt att det är olika...
    Fler som har erfarenheter av att tjuvtesta?

• HoppTro

Jo, jag har erfarenhet av att "tjuvtesta". Testade på ruvardag 9. Negativt såklart. Jag hade inga symtom, så därför gav jag nästan upp hoppet efter det. Men jag fick ingen blödning, så jag tog ett nytt test på testdagen, ruvardag 16. Då kom det ett plus!

• Amatea

Jag tjuvtestade på dag 10 och det visade svagt plus. Riktig testdag var dag 14.
    Förstår inte varför en del har testdag på dag 18-19; även om det skulle bli ett väldigt tidigt mf så är det väl bra att veta att det iaf hade fäst?

• Lilla Morran

Har tjuvtestat massor med gånger - är inte så bra på att vänta... Två gånger har det visat + (ett MF) och massa gånger -... Det viktigaste är ju att du är medveten om att resultatet kanske inte stämmer...

Håller med övriga om att det är bättre att vänta för att få ett säkert resultat, men om du känner att du inte kan så förbered dig på att det mycket väl kan visa fel...

Kram å lycka till!

Svar på tråden Tjuvtesta på ruvardag 10, bra eller dåligt??