• Cotton Candy

Torr hud av Bamse solkräm?

Har en kille på 1 årr lite drygt. Vi använder Bamses solkräm SPF 30 på armar, fötter och kindar. Upplever att han har blivit ganska så torr där nu dom senaste dagarna där vi verkligen inte har snålat med krämen. Någon som upplevd samma sak? Bör jag byta märke (läste att ACOs solkräm faktisk var bättre än Bamse men den kanske också gör huden torr?) eller bör jag smörja in huden på kvällen med lotion - vilken är i så fall bra?

Oj många frågor - hoppas någon vill svara. Trevlig kväll.

• Svar på tråden Torr hud av Bamse solkräm?
  • malincha

Hugo (10 mån) blir också torr...kanske av den eller jag vet inte. Han har ganska känslig hy i vanliga fall, men nu när du nämner det kan jag kanske hålla med om att han är torrare än vanligt de senaste dagarna och jag har använt krämen på honom. Hm...värt att kolla upp kanske!?!

• Tjej 83

va? nej.
    va på apoteket idag o fråga efter solkräm. sa att lillan är 11 mån. o då skulel hon tydligeninte ha solkräm.
    det är från 1år o upp.
    men köpte ändå bamse, som de rekommenderade.
    skulle smörja in så hon blev vit som en snäögubbe sa de!

men vill inte att hon ska bli torr?
    inte märkt det idag men det kanske är för att hon badade i poolen. så då kanske lite försvann?

• Mjusch

Min pojke blir också torr av Bamses solkräm. Ska testa någon annan. När det är fysikaliskt filter blir det nog lite torrt. Men det är ju det bästa för barnen.

• m3ssy

Jag använder samma kräm på min tjej, 11 månader i dag, och jag upplever också att hon blivit väldigt torr, speciellt om kinderna. Har börjat smörja in henne med mjukgörande kräm (Decubal) på kvällarna och hoppas på att det blir bättre.
    Jag såg också testet där ACO's barnsollotion fick bättre betyg än Bamses men det var ju ganska marginellt. Vet inte om den gör huden mindre torr men kanske kan vara värt att prova.

• Mia O

har ochså märkt att sonen på 1,5 år blivit torr på kinderna av bamses solkräm.
    Barn under 1 år ska inte ha solkräm, endast i nödfall sa dom på bvc.

• Lill Trulsa

Använde Bamses solkräm, några få gånger i fjol. Tyckte att den var värdelös den torkade ut huden något alldeles förskräckligt. Kan tipsa om l'oreals spray för barn fungerar kanon och torkar inte ut.

• Tjej 83

men de ska la inte bli torra? det står la på dem, för känslig hy? eller? då ska de la inte bli så?
    ne då ska ja lämna tillbak aden o få mina pengar tillbaka fast den är använd.
    eller ska vi stämma Bamse? hehe
    hemskt.

• Cotton Candy

Jo jag vet att barn under 1 inte ska ha solkräm - min son fyller 1 om två veckor så det är nog ingen fara med det . Bättre att använda fys. skydd istället för att han bränns, tror jag.

• Mixxa

Idag läste jag i Aftonbladet att bamse var sämst i solskyddstest för barn!!! Står säkert på hemsidan.

Svar på tråden Torr hud av Bamse solkräm?