• Tre älskade barn

Tips för att lindra myggbett! (STORA)

Sonen är överkänslig mot myggbett och har blivit biten 13 ggr nu på ½ timme.. efter han lagt sej att sova.

Har ni några tips på vad man kan lindra klådan med? Jag har smort på Alcogel från apoteket men det hjälper inte så mycket.

Han är så ledsen så snälla hjälp mej om ni kan.

Tack på förhand!

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Svar på tråden Tips för att lindra myggbett! (STORA)
  • Mysluvan

Salubrin brukar vara bra.

Många är kallade, få är utvalda.
  • Korpan

vanliga receptfria allergipiller hjälper mig mot dessa myggbett. Lindrar effektivt.
    Frågan är ju om barn får äta sånna.

• strojes

Xylocain salva är smärtlindrande och tar bort klådan.
    Mildison är en mild kortisonkräm som rekomenderas till små barn av apoteket och bvc.
    Båda finns receptfritt på apoteket.

• Anna Panna

Aloe vera-gel. Funkar bra för oss. Mina barn får oxå mycket och stora myggbett.

• God cares

Instämmer annars i att Xylocain salva är bra! Min mamma får den för eksem, och den är till för insektsbett också, har testat

• MrsNelson

Xylocain, hydrokortison, allergitabletter! Kortison och allergitabletter(clarityn brukar jag ta) hjälper bäst!
    Potatismjöl kan lindra också!

• AnneSophie

Nu har du väl inte det hemma kanske men jag rekommenderar Clarityn (du vet pollenallergitabletterna).

Jacob var (notera v-a-r...tack och lov) extremt känslig mot myggbett och fick förra året när vi tvingades åka in med honom akut Clarityn (vanlig som man köper receptfritt på Apotek fast man tar låg dos).
    Detta gör att man inte känner att sticken kliar och därför är det inte lika jobbigt.

Sedan är det ju Alcogel det enda som jag tycker hjälper.

• MammaSara80

clarityn äter min dotter mott myggen... Men jag tror att den är från 6 år så man behöver få det utskrivet med rätt dosering hos en läkare, min dotter började ta det när hon va 3år.
    Sen smärjer vi med aloe vera gel

• Fuga

Zyrlex är skitbra tycker jag. Receptfritt allergimedicin från apoteket som tas i förebyggande syfte.

Svar på tråden Tips för att lindra myggbett! (STORA)