Inlägg från: Anonym (Nils) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nils)

Fler än jag som hatar värmen??

Sumprunkare skrev 2025-06-19 07:51:59 följande:
    Vi lever i ett rått väder 2/3 om året. Grått, kallt, vindpinat och blött. Det sägs att solen numera är det enda återstående som liknar religion. ?Jag tror på solen.? Ljus och värme ger energi. Dessutom kan man göra en mängd roliga utomhusaktiviteter som inte vinterhalvåret möjliggör. Värme kan man enkelt hantera med skugga, kall dryck, salt, en siesta och airconditioner. Mycket svårare än så är det inte. Njut istället för att käbbla 
    Nja, jag tycker nog kyla är lättare att hantera. Bara klä sig varmare. Finns dessutom mycket att göra ute även på vinter och höst. Men folk är för jävla bekväma och vågar knappt få lite vatten på sig.

Dessutom spelar det ingen roll om man dricker något kallt, du blir snabbt varm/svettig igen. Värme blir man indirekt slö av. Det enda man kan göra är typ att bada. Med tanke på algblomning och hur otjänligt vattnet är på många badplatser. Så känns det mest sunkigt.

Till TS, jag kan trösta dig med att det ser ut att bli en normal svensk sommar med normala temperaturer. Många dagar ligger på max 20 grader. Blir det varmt handlar det om några/någon enstaka dag här och där. Dessutom är sommaren snart över i alla fall :) Riktigt längtar till hösten.
Svar på tråden Fler än jag som hatar värmen??