Kan man bli av med anmärkningen tidigare?
Om man haft en skuld hos kronofogden men betalat tillbaka det och därefter skött sig. Kan man på något vis bli kvitt detta innan tre år eller måste man alltid vänta tiden ut?
Om man haft en skuld hos kronofogden men betalat tillbaka det och därefter skött sig. Kan man på något vis bli kvitt detta innan tre år eller måste man alltid vänta tiden ut?
Nej det kan man inte så du får vänta
Ja det kan man få, men då måste man prata med de. Det beror också på hur lång tid det är kvar på anmärkningen
Nej, det kan man inte... talar av egen erfarenhet
LÅter ju märkligt,ska testa att bli av med mina då för vi behöver köpa hus...
Vem ska man prata med då? Är ju inte Kronofogden som sätter prickarna utan UPC. Kronofogden tar hand om skulderna men det är UPC som genom sina "prickar" visar om man är kreditvänlig eller ej.
Har pratat med kronofogden+ upc för bara några dagar sen angående mina prickar och det var den informationen jag fick.
Nej, man kan inte bli av med prickarna tidigare. Däremot ser långivare/banker hur gamla anmärkningarna är när de tar ut UC-upplysningen och kan då välja att "inte bry sig" om gamla anmärkningar om ekonomin sedan dess är skött.
UPC???
Är det UC som åsyftas?
Det går INTE att BLI AV MED prickarna i förtid. Däremot kan kreditgivaren välja själv hur mycket hänsyn man tar till div. förklaringar. Prickarna är dock kvar även nästa gång man söker kredit, om inte de 36 månaderna redan gått vid den tidpunkten då förstås.