Hur svagt kan strecket vara för att räknas som positivt (RFSU gavtest)???
Hej!
Har en fråga till er som lyckats - hur svagt kan strecket egentligen vara för att räknas som positivt utslag??? Skrev ju en fråga till er härom dagen angående att testa tidigare än BIM-dagen...
Nu har det verkligen visat sig hur svag jag är och hur dålig karaktär jag har - kunde inte hålla mig, utan åkte till Coop och köpte ett gravtest och körde som en tok hem och testade. Tycker mig kunna se en pyttesvag rosa linje under det starka strecket, men är inte säker på om det är inbillning eller ej. Kanske är det bara så att där strecket ska synas OM man är gravid, så kan man skymta det även då man får negativt???
Väntade i 5 minuter och då syntes ingenting. Stod att man skulle avläsa senast 10 min efter testet var gjort, och efter 10 min syns ett supersupesuper svagt rosa streck som man knappt kan se.
Blev ju inte klokare av det här testet. Tolkar det som negativt, eftersom det inte syntes förrän i sista sekund. Har inte BIM förrän på söndag och jag tror nog att mensen kommer som vanligt. Varför skulle den inte??? Har verkligen INGA gravsymptom, bara en otrolig längtan efter att bli gravid.
Kram en ledsen Uggla
P.s. Vad händer med testet efter 10 min??? Kan ju säga att strecket blev starkare efteråt.