• Ugglan77

Hur svagt kan strecket vara för att räknas som positivt (RFSU gavtest)???

Hej!

Har en fråga till er som lyckats - hur svagt kan strecket egentligen vara för att räknas som positivt utslag??? Skrev ju en fråga till er härom dagen angående att testa tidigare än BIM-dagen...

Nu har det verkligen visat sig hur svag jag är och hur dålig karaktär jag har - kunde inte hålla mig, utan åkte till Coop och köpte ett gravtest och körde som en tok hem och testade. Tycker mig kunna se en pyttesvag rosa linje under det starka strecket, men är inte säker på om det är inbillning eller ej. Kanske är det bara så att där strecket ska synas OM man är gravid, så kan man skymta det även då man får negativt???

Väntade i 5 minuter och då syntes ingenting. Stod att man skulle avläsa senast 10 min efter testet var gjort, och efter 10 min syns ett supersupesuper svagt rosa streck som man knappt kan se.

Blev ju inte klokare av det här testet. Tolkar det som negativt, eftersom det inte syntes förrän i sista sekund. Har inte BIM förrän på söndag och jag tror nog att mensen kommer som vanligt. Varför skulle den inte??? Har verkligen INGA gravsymptom, bara en otrolig längtan efter att bli gravid.

Kram en ledsen Uggla

P.s. Vad händer med testet efter 10 min??? Kan ju säga att strecket blev starkare efteråt.

• Svar på tråden Hur svagt kan strecket vara för att räknas som positivt (RFSU gavtest)???
  • Tossan79

Hmm, önskar jag kunde ge dig ett rakt svar, men det enda jag kan råda dig till är att köpa ett nytt test ( annat märke?) för att vara säker.

• annica83

Jag tror att du är gravid GRATTIS... isåntfall.

Har hört att minsta lilla antydan till streck så är det possitivt.

När jag testade fick jag först neg, sen dagen efter var det som du säger. Så svagt svagt streck, man kunde bara skymta det, så jag trodde att jag bara inbillade mig. Så jag köpte ännu ett tredje test, väntade en hel dag och då var det liiite starkare *ler*

Lycka till!!!

• Ugglan77

Jag vågar verkligen inte hoppas, men jag längtar efter att få bilda familj med sambon! Nej, jag kommer nog utgå från att det är negativt och vänta till söndag då jag har BIM. Dyker inte mensen upp då, så testar jag med Clearblue. Vill verkligen inte bli besviken...

KRAM

• Glory

Om det är så att du hemskt gärna vill testa innan BIM, så testa med morgonurin. Det är väl då som hcg-halten är som störst, det hormon som gör att det blir ett positivt svar på stickan.

Jag vet att det är svårt att vänta, men försök att hålla ut. Man blir så otroligt besviken varje gång man får ett fult minusstreck (och fattig).

Jag tror i och för sig att ett svagt streck är fortfarande ett streck, så visst kan det vara så att du är gravid. Jag hade inga gravsymtom när jag testade positivt, bara utebliven mens.

Lycka till // Glory

• oOoJOYoOo

Hej ugglan77....Jo jag testade ju på tok för tidigt igentligen med clear blue.....o man såg iaf att där var ett lodrät streck...sen testade jag försäkerhets skull med rfsu...o det blev faktiskt svagare streck än clear blues fast det ska visa lite tidigare..o de tog längre tid innan rfsu:s test visade något.....helt klart funkar clear blue bäst på mig...men jag har ju hört så mycket olika om de

• Millan28

Testa på morgonen!
    Jag gjorde tre negativa tester (samtliga på e m) fram t o m v7. Det var inte förrän jag testade på morgonen som det visade positivt.

• Lilo

Hej hej

Jag testade med RFSU dagen innan BIM och strecket var så svagt att jag inte alls blev klok på det.. .Gick då o köpte ett clearblue och där blev det ett TYDLIGT plus... nu är jag i v.23 :)
    Om du är ivrig så köp ett 2 -pack clearblue o prova en gång idag o om det inte visar så får du vänta lite till!
    Jag tror du e gravid!

• Indigo

Jag testade med Clear blue ungefär tre dagar efter utebliven mens och det var ett MYCKET svagt streck. Sambon och jag spekulerade om det där i någon vecka tills jag gick till en gynekolog som visserligen inte såg något på VUL men däremot tog ett klart och tydligt gravtest. Ändå verkar jag ha rejält med HCG-hormon eftersom jag har alla tänkbara gravsymptom och har kräkts till och från i ett par månader (är i vecka 17 nu). Så Ugglan77, man kan alltså vara gravid utan att testet avläser det så tidigt. Jag håller tummarna för dig och OM du nu inte är gravid så buss på igen!

• Hattifnatt

Det låter ju onekligen hoppfullt, men du har ju trots allt ett par dagar kvar till BIM.
    De flesta här verkar ju vara överens om att CB eller Preg är att föredra, så Lilos råd är nog inte dumt!

Håller tummarna här - håll oss uppdaterade!

• Ugglan77

Jo, skulle vilja testa med Clearblue också. Köpte ju ett sånt också, men tänkte spara det till BIM-dagen på söndag. Har dock inte lyckats hitta några Clearblue 2-pack! Var köper man det??? På mitt apotek har de bara 1-pack.

Ja, det är svårt att veta vad man ska tro, eftersom strecket var så himla superpyttesvagt, och först inte syntes efter 5 min. Efter 5 min började det synas ytterst svagt och efter 10 min syntes det supersvaga strecket.

Ska försöka hålla mig till på söndag och då testa med Clearblue. Fast ni har ju märkt hur bra karaktär jag har, så jag lär väl säkert testa redan imorgon...*suck* Hade ju lovat mig själv att inte bli "besatt" av denna bebistillverkning...

KRAM på er och lycka till med era graviditeter!

Svar på tråden Hur svagt kan strecket vara för att räknas som positivt (RFSU gavtest)???