• Ugglan77

Hur svagt kan strecket vara för att räknas som positivt (RFSU gavtest)???

Hej!

Har en fråga till er som lyckats - hur svagt kan strecket egentligen vara för att räknas som positivt utslag??? Skrev ju en fråga till er härom dagen angående att testa tidigare än BIM-dagen...

Nu har det verkligen visat sig hur svag jag är och hur dålig karaktär jag har - kunde inte hålla mig, utan åkte till Coop och köpte ett gravtest och körde som en tok hem och testade. Tycker mig kunna se en pyttesvag rosa linje under det starka strecket, men är inte säker på om det är inbillning eller ej. Kanske är det bara så att där strecket ska synas OM man är gravid, så kan man skymta det även då man får negativt???

Väntade i 5 minuter och då syntes ingenting. Stod att man skulle avläsa senast 10 min efter testet var gjort, och efter 10 min syns ett supersupesuper svagt rosa streck som man knappt kan se.

Blev ju inte klokare av det här testet. Tolkar det som negativt, eftersom det inte syntes förrän i sista sekund. Har inte BIM förrän på söndag och jag tror nog att mensen kommer som vanligt. Varför skulle den inte??? Har verkligen INGA gravsymptom, bara en otrolig längtan efter att bli gravid.

Kram en ledsen Uggla

P.s. Vad händer med testet efter 10 min??? Kan ju säga att strecket blev starkare efteråt.

• Svar på tråden Hur svagt kan strecket vara för att räknas som positivt (RFSU gavtest)???
  • Mylo

Hej
    Jag testade på BIM dagen med RFSU och fick svagt streck.
    Jag är gravid så det är säkert du med..
    Håller tummarna...

Kram Mylo

• Kelite

Jag har hört att även om gravtestet visar en svag, svag indikation på att man är gravid så är det så. Däremot kan den visa fel om (att man är gravid fast stickan visar att man inte är det). Förstod du vad jag menar?
    Om du känner dig osäker, gör ett till.

• Tizzan

Du är gravid skulle jag vilja säga! samma sak har hänt mig 2ggr! första ggn såg jag de här svaga strecket vilket jag också fick tankar på inbillning då min syster inte såg ett smack.. men efter tiden gått tittade jag igen och det fanns visst där.. sa till syrran att titta noga och koncentrera sig och svaret blev -ta inte ut nåt i förskott men jag ser faktiskt nåt nu! Den ggn var jag gravid. Samma sak hände den här ggn.. testade ungdomsmottagningens tester för dom måste ju bara stämma kändes det som och det vart mkt svagt då med.. fick då svaret -Jag skulle tippa på att du är gravid men vill ändå att du kommer och gör ett nytt test om en vecka! Och visst var jag gravid! Jag har skaffat mig en egen uppfattning vilket lyder att de kan visa neg. när man e gravid men risken känns väldigt liten att de visar pos. när man inte är det..
    Klart att du ska ta ett test till men jag hade inte tolkat testet som negativt trots att det var så svagt!
    Ang vad som händer efter 10 min så kan ett neg test bli pos men har aldrig hänt mig. om strecket blev starkare efteråt tror jag ännu mer att du är gravid för det blev mina med.. har kvar de från denna graviditeten och det syns hur bra som helst nu!
    Hoppas du fått nån nytta av mitt inlägg! skriv gärna och berätta om du gör nytt test och vad det visar isf!
    Kramar Tizzan

• Ugglan77

Hej Tizzan!

Får se hur länge jag klarar att hålla mig innan jag testar igen. Har köpt nya tester. Vill försöka vänta till BIM-dagen nu, men vet inte om jag klarar det... Jag lovar att berätta hur det går!

Tack för din berättelse!

KRAM

• Ugglan77

Hmmm, kunde inte hålla mig så länge. Har testat nu på morgonen med både RFSU och Preg. Båda visade svagt svagt positivt. BIM är först på söndag. Vågar nog ändå inte lita på dessa tester... så tråkigt nog känner jag mig inte ens glad ännu, trots att vi längtat efter det här ända sedan i oktober... Ska testa igen på söndag eller måndag.

KRAM

• Gibbe

men så länge du kan se strecket så finns det ju där..... eller hur

• Tizzan

Jag håller med Gibbe!! För mig låter du helt klart gravid!! förstår ändå att du vill vänta.. har använt preg bägge ggr när de blivit sådär svagt trots att de va efter BIM.. så jag vet hur förvirrande det är.. men jag tippar på att du är med om samma sak som jag var.. alltså även att de finns nåt där inne
    Kramar

• bripoint

jag testade och såg inget alls men efter tio min fanns ett mycket mycket svagt streck. Gjorde ett nytt test efter en vecka och testet gav ett starkt streck efter tre min alltså var jag gravid. Efter ytterligare tre dagar gjorde jag ännu ett test på sjukhuset och det visade ett mycket svagt streck igen men jag är gravid helt klart.
    Håller alla (två) tummar jag har för dig!

• Ugglan77

Är gravid!!! Testade tydligt positivt igår kväll!!! Känns otroligt, skrämmande och underbart!

Tack ni som stöttat och lyssnat på mitt "gnäll" och min osäkerhet!

KRAM

• Tizzan

Ååh grattis!! gud vad roligt.. ännu ett bevis på att svaga streck betyder gravid *ler* hoppas det går bra för dig med allt!! sköt om dig och maggen nu!! Kramar Tizzan

• Tossan79

Åh, jättekul!! Stort grattis!!!!!

Svar på tråden Hur svagt kan strecket vara för att räknas som positivt (RFSU gavtest)???