• anna o82

Urinvägsinfektioner

Har drabbats av ett flertal urinvägsinfektioner på en relativt kort tid. Skulle vilja veta vad detta kan bero på och vad man kan göra för att förebygga? har träffat "fel" läkare som inte kan svara på mina frågor eller hjälpa mej. Någon mer som har drabbats som jag?

• Svar på tråden Urinvägsinfektioner
  • Blåkråka

Dricka ordentligt, pissa ur sig ordentligt, inte hålla sig i evigheter, dricka äppelcidervinäger glandat i vatten kan hjälpa..

• gustafssons

har haft urinvägsinfektioner 5-6 gånger per år i 10 års tid nu, det bästa som fungererar är antibiotika,
    Har man bara lite så kan kanske vatten med MYCKE pressad citron i, flera liter. om d ska hjälpa tycker jag..

• MrsCrazy

Har samma problem. Viktigt om man är känslig för att få UVI, dåen del har ett mycket sämre försvar mot bakterierna i urinblåsan, är att inte gå och hålla sig. Tranbärsjuice är världens bästa hjälp mot UVI! Rekommenderas varmt! Kissa efter sex, tvätta inte med tvål och undvik binda alt. byt binda under mensen OFTA. Hoppas du får bukt med det, riktigt jobbigt med UVI:er!

• gustafssons

jag har diabetes o mycke socker i urin så det är mycke därför jag har, blöta bikinitrosor..eller att man sitter kallt.. tex på stenar.
    VÄRME TILL RUMPEN!!

• anna o82

tack för era svar, läste någonstans att om man har mer än två per år tror jag ska det göras en utreding.. har det gjorts det på dej gustavssons? undrar vad dem menar bara... behöver du lämna urinprov varje gång?

• anna o82

MrsCrazy: Tranbärsjuice, ska det drickas regelbundet? när man får symptom eller när? kan man bli frisk utan antibiotika?

• gustafssons

jag har aldrig blivit fri utan antibiotika...

• Joona

Jag har haft mycket urinvägsinfektioner och en sak som verkligen fungerar är att kissa direkt efter samlag hur mysigt det än är att ligga kvar och mysa ! När man har sex kan det komma in bakterier som om man inte kissar kan ta sig in i urinblåsan och kan orsaka urinvägsinfektion.

Sen så direkt när du känner av det drick massor av citronvatten, starkt blandat och även tranbärsjuice men det är ju lite dyrare. Citron på flaska är ju så enkelt att ha hemma!

Om det stannar kvar längre än 2 dagar brukar jag gå och få antibiotika. Nu är det år 2 år sedan det behövdes

• anna o82

gustavssons: skrev några frågo till dej ovanför.. kanske inte såg dem.. *undrar så mkt* !!

• Attityde

åh dessa hatade uvi!!! Värsta som finns, dricka mycket kissa efter sex, ej använda string, äta surt typ c vitaminer, persiljerots te 2 koppar varje morgon smakar satan men håller det borta. Avkok på purjolök fungerar likadant men smakar ännu värre, använda äppelcidervinäger i vatten som måltids dryck, dricka tranbärs saft, sova ordentligt för att stärka immunförsvaret ej bli kall om gumpen....ylle trosa

Finns en miljon knep, är snart 28 har haft 35-40 st sen jag var 14år, rena pinan men började få bukt med det för några år sedan med hjälp av huskurer, man kan inte äta antibiotika hela tiden, så det gäller att inte få det, har det väl brutit ut så e det doktorn nästa som gäller.
    Ja urinprov varje gång för att man ska få rätt medicin, annars finns risken att bakterierna blir immuna å då har man det kroniskt istället, inte så kul!

Jag har varit på utredning, det gav typ inget alls, fanns inget fel, fast en läkare sa, att vissa får migrän andra halsfluss och du får uvi när du stressar eller inte sköter om dig!

Svar på tråden Urinvägsinfektioner