• miss you

utslag efter bad

I lördgas var jag o badade... Fick då två myggbett!
    I söndags var jag o badade på samma ställe och på kvällen upptäcker jag ett utslag som kliar som ett myggbett, nu har jag hela ryggen full av utslagen och även ben o mage!! :S

Är det någon här som har varit med om samma sak och vet vad det är? Min mamma sa att det finns tydligen några maskar i vattnet som biter i vattnet... Stämmer det? Jag kunde inte sova inatt pga att det kliade så jag höll på att bli galen.

Tacksam för svar så snabbt som möjligt

• Svar på tråden utslag efter bad
  • Anmavi

Här hemma har vårdcentralen blivit överbelastad av folk som fått såna utslag. De sa att det var ändernas fel. Lyssnade inte så noga men jag tror det var så att änderna simmade runt nära badplatsen för folk matar dem...och det var något från deras avföring som orsakade detta.

• Rosana

Annmavi;
    Åh fy! vad äckligt!!!Nu känner man inte för att bada precis...

• miss you

Annmavi: tack... det var ganska mycket pollen vid stranden och det är ganska mycket sjögräs där jag var. Kan det va det?? Vet att denna sjö hade några vattenloppor för nått år sen då badplatsen var avstängd ett år...

• Anmavi

Nä men här hemma trodde det va att änderna är upp och spatserar på bryggan under nattetid och bajjar och så går våra kumungubbar på morgonen och sopar ner det i vattnet!! de kanske ändrar på det nu....vi har bara en bra badplats så jag hoppas juh på det!

• miss you
    Anmavi skrev 2007-06-12 10:41:10 följande:
    Nä men här hemma trodde det va att änderna är upp och spatserar på bryggan under nattetid och bajjar och så går våra kumungubbar på morgonen och sopar ner det i vattnet!! de kanske ändrar på det nu....vi har bara en bra badplats så jag hoppas juh på det!
    Det var ju inte så mysigt... Så gjorde våra kommungubbar på en annan badplats och den blev avstängd ett tag den med... det äräckligt att de gör så
Svar på tråden utslag efter bad