• Mamma och Mor

När bytte ni från babyskydd till bilbarnstol?

Vad var orsaken till att ni bytte från babyskyddet när ni gjorde det?
    Vilket märke hade ni på babyskyddet och vilken bilbarnstol skaffade ni?

Kul att höra lite hur ni andra resonerat, då vi allvarligt börjar fundera på att byta ut babyskyddet. Vi har en Acta graco autobaby II och dottern (6 mån) sitter verkligen som en påse nötter i den.

~Min fina tjej - Miriam 061213~
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När bytte ni från babyskydd till bilbarnstol?
  • CeeJay

Tror att båda tjejerna var runt 6 månader när vi bytte. Hade en maxi cosi babyskydd och har nu Britax Twoway bilstolar.

• snillis

Vi bytte när sonen var 9 månader.
    Det var så länge vi hade hyrt den.
    Hade nog kunnat ha den ett litet tag till eftersom sonen är liten.

• gravida06

hejsan! vi bytte nog okså när dottern va runt fem sex månader.. helt sjukt att den va för liten då tyckte jag efter som de står upp till 15 elr 20 kilo e de va?! va hade en Acta graco autobaby II. sen köpte vi en cosmic.. sitter super bar i denna..
    Men sen för typ en månad sen skulle jag åka med en kompis o hon hade lite plats i bilen o frågade om Isabella inte kunde sitta i babyskyddet o jag sa NEj nej den växte hon ur för länge sen, testade för skoj skull o hon kom i den, haha förut gick inte ens bältena runt na så nu kan jag använda den då o då igen

• Sandra256

Vi bytte för att hon ville sitta upp inte halvligga som dom gör i babyskyddet. Vi bytte när hon va 6 månader.
    Vi hade Britax babyskydd och bytte till en BeSafe izikid.

• bambigirl

Sonen är 10,5 månad nu och vi har inte bytt än. Men han sitter bra i stolen fortfarande och väger mindre än 9 kg (stolen kan han ha upp till 13 kg). Vi hoppas fortfarande på att få ärva brorsans sons stol. Kommer iaf att byta innan han blir 14 månader för då kommer lillasyskonet och behöver babyskyddet.

• miniGrynet

Elise var ca 6 månader när vi bytte ifrån Akta Graco med bas till en Brio Zento.

Vi bytte för att vi ändå inte orkade kånka runt på babyskyddet när hon var så stor, och så kändes det som om hon inte satt så bra i babyskyddet längre.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Senap

Vi bytte när han var ca 9-10 månader.
    För han hatade sin Acta graco autobaby och satt som  en hösäck. Nu har vi en BeSafe izikid som han älskar.

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • Tummetott07

Vi har en akra duologic, som är både babyskydd och vanlig bakåtvänd. Än så länge använder vi den som babyskydd, men när lillen väger 9kilo eller kan sitta ordentligt själv så byter vi läge och kan fortsätta använda den tills han ska åka framåtvänd. Små barn ska inte börja åka i den vanliga bakåtvända för tidigt för det kan skada ryggen eftersom dom sitter för rakt i dom.

• carola1977

Vi ska byta nu (10 månader), men åker inte bil så ofta... Jag har hört att det är säkrare med bilbarnstol än babyskydd (vet ej varför) och att man därför bör byta så snart barnet kan sitta själv stadigt. Emilia är liten så hon får fortfarande bra plats i babyskyddet, men hon hatar att sitta där. Hoppas hon trivs bättre i kusinens bilbarnstol .

• carola1977

Vi har Akta Graco med bas och bilbarnstolen är nog också Akta, men den är ju som sagt var ärvd så jag vet inte exakt namn.

Svar på tråden När bytte ni från babyskydd till bilbarnstol?