Inlägg från: Mamma och Mor |Visa alla inlägg
  • Mamma och Mor

När bytte ni från babyskydd till bilbarnstol?

Vad var orsaken till att ni bytte från babyskyddet när ni gjorde det?
    Vilket märke hade ni på babyskyddet och vilken bilbarnstol skaffade ni?

Kul att höra lite hur ni andra resonerat, då vi allvarligt börjar fundera på att byta ut babyskyddet. Vi har en Acta graco autobaby II och dottern (6 mån) sitter verkligen som en påse nötter i den.

~Min fina tjej - Miriam 061213~
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När bytte ni från babyskydd till bilbarnstol?
  • Mamma och Mor

Vi funderar på en Britax Secura till dottern. Bekanta till oss har den stolen till sina små och verkar nöjda med den, samt att den stolen fick hyfsat bra betyg i olika tester.
    Funderade tidigare på Acta graco Cosmic comfort eller DuoFlex XTP men blev avskräckta från dessa stolar efter att de i ett test lossnat och slungats iväg *ryser* 
    Visst, man ska se tester med lite kritiska ögon - men en så påfallande brist som att stolen lossnar, det känner vi att vi inte vågar bortse ifrån.

Vet att många bytt tidigt från acta graco autobaby, så de verkar ju tyvärr vara av den sort att bebisarna fort växer ur /sitter dåligt i dem. Min dotter har börjar spjärna emot när hon ska sättas i stolen och är INTE nöjd långa stunder i den under bilfärden....

• Mamma och Mor

Minigrynet: i det test jag läste så användes stödbenen, för på ena stolen var ju stödbenet på väg in i stolen....

• Mamma och Mor

underbara Ester: ska se om jag hittar igen testet på nätet. Har tidigare försökt hitta det men inte lyckats.
    Ska försöka och återkommer sedan...

• Mamma och Mor

guldplutt: såg du länken jag postade om test på bilbarnstolar i detta ämne?

• Mamma och Mor

guldplutt: ja, alla stolar har ju brister i något test så man blir ju lite snurrig Förvånad
    Jag resonerar som så att så länge stolen åtminstone beter sig som den ska vid en krock så fungerar den nog. Hade själv tänkt köpa någon utan Acta Gracos stolar men efter att ha sett det där testresultatet så tänkte jag om.

Jag undrar om inte NTF kanske kan kontrollera att stolen man har är rätt monterad? men jag är inte säker. Kanske ska ringa NTF och kolla upp det.

Svar på tråden När bytte ni från babyskydd till bilbarnstol?