Inlägg från: fenomena83 |Visa alla inlägg
  • fenomena83

Hur lång tid tar det innan magsäcken börjar krympa när man "bantar"?

Går på en viktminskningskur och jag har sånt jäkla problem med att jag är så hungrig.
    Håller ju på att dö av hunger. Men än så länge har jag kunnat kontrollera mig, men det är fasen inte kul med magen som kurrar hela tiden.

Tänkte den tanken att min magsäck måste va ordentligt uttänjd, den är ju van vid att få massor med mat och grejer och nu tror den väl att den får för lite helt enkelt (fast det räcker gott och väl!).
    Men meningen är väl att den ska börja krympa och ställa om sig om man säger så, så att den vänjs vid den nya mängden mat...

Men när gör den det???
    Jag är ju hungrig och vill inte va det längre!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Hur lång tid tar det innan magsäcken börjar krympa när man "bantar"?
  • fenomena83

haha, ingen kan svara för alla är ute i solen utom tråkiga jag som tycker det är jobbigt med värme och sitter inomhus

• fenomena83

lika länge som jag hållt på, dvs en vecka!

• fenomena83

Att jag äter för lite vet jag ju att jag gör, det är ju liksom meningen. Håller ju på med Nutrilett
    Så en liten mugg med soppa gör ju ingen mätt. Fast jag byter endast två mål så jag håller inte på med full kur, äter alltid ett mål vanlig mat och det är det målet som mannen är hemma, är ibland på dagen och ibland på kvällen.
    Då blir det nyttig mat med mycket grönsaker enligt tallriksmodellen
    *känner mig jätteduktig*

Fast jag gillar inte att gå hungrig när jag bara druckit nutrilett till frukost och lunch tex.
    Tycker att min mage borde börja vänja sig nu. Annars orkar jag inte hålla på längre.

Kanske är bättre att köra full kur så man går in i ketos och inte känner hungerskänslor längre?

• fenomena83

Och jo förresten jag brukar promenera varje dag, men känns inte så kul att göra det just nu, både för värmen och för att om jag är hungrig så känner jag mig liksom inte i form för att promenera... Fast jag tvingar mig själv   

• fenomena83

Nej svälter gör jag ju inte precis. Jag får ju i mig precis alla näringsämnen jag behöver. Bara mindre fett, kolhydrater och kalorier

Japp simma är ju en idé. Ska jag börja med så fort jag får pengar till att köpa ett kort.

Nu börjar hungern släppa lite, så jag antar att magsäcken börjar krympa nu. Tack för det

Svar på tråden Hur lång tid tar det innan magsäcken börjar krympa när man "bantar"?