• Ylle

Vilken årsmodell är vår Teutonia Primus?

Har just köpt en begagnad och billig Tetutonia Primus i fint skick. Vi är nöjda men funderar över vilken årsmodell det egentligen är, säljaren sa bara att den är uthämtad 05 men den kan ju vara äldre ändå pga utförsäljning osv...

Så vilken årsmodell tror du att det är? Motivera gärna varför du tror det.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken årsmodell är vår Teutonia Primus?
  • apache

Jag vet att det är en 04,det kan man se på sufflettskärmens modell och sittdelens sidokanter!

• Tutilure

Ja, det är en 04:a.
    Hade också en Primus 04:a förut, men vi hämtade ut den i början på -05.

Om du vill veta riktigt säkert så ska det finnas ett klistermärke på metallramen längst ner vid hjulen, där står det år, 04 bör det stå i ditt fall.

• Maria Seg

Japp 03 och 04 hade de plastiga sidorna ( armstöden) så kika på klisterlappen. Är den uthämtad 05 så lär det vara en o4:a då Teutonia inte får de nya modellerna för nästa år före okt mån.

• FannyTess

Va det inte bara -03 som har plast på sidorna?

• MyFine

lyssna på Trojka, hon kan sina barnvagnssaker.

• FannyTess

Jag är åxå lite av en expert... Jag e nästan 100% säker på att -04 inte har plastade kanter. På min som står i hallen e det inte, det är dock en Rocky. Min kompis har inte heller plastade kanter på sin -04.

• FannyTess

Hmm... Sorry, jag hade visst fel. Jag har forskat lite.... Min e en lånevagn, det står -04 på chassit, men sittdelen måste vara från -02. Din vagn är -04.

• Trojka

Lyssna på Ozzan, hon kan sina gudar!
    Är faktiskt helt 100 på att jag har rätt!

• Asereht

03A säger jag. Den senare modellen av 03 som kom med huvudskyddet. Den är nästan identisk med 04:an.

03 har grenbältet fäst i själva botten på vagnen medan det på 04:an sitter fast i själva sittdynan.

Undrar om inte 04.ans kanter på sidorna satt fast i själva sittdynan också medan 03:ans sittdyna var endast sittdyna sas.

Teutonia 03 (1780 heter färgen): http://login.pingpong-online.com/teutonia03a.htm

Teutonia 04: http://login.pingpong-online.com/teutonia04.htm

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
Svar på tråden Vilken årsmodell är vår Teutonia Primus?