Stressad och aggressiv tik vid skendräktighet
Min tik som fyller 2 år nästa månad har precis haft sin andra skendräktighet (hon är väl mitt uppe i den just nu skulle jag tro)
Förra gången blev hon otroooligt stressad, det tog ända tills nästa löp innan hon lugnade ner sig...hon är stressad denna gången också men inte lika mkt, men nu har hon lagt sig till med ett lite mer aggressivt beteende.
Förr har hon kunnat skälla på tex mötande män (hon avskyr män) men jag har kunnat avstyra det, nu gör hon utfall och "tjuter" och det låter jättehemskt, samma när vi möter hundar, men där är dey mer att hon vill fram och hälsa men hon blir helt bångstyrig.
Har ingen budget just nu för en kastrering trots att det är det jag vill göra.
Fick recept på Galastop men som var försent denna gången att sätta in men som jag skulle testa nästa gång. Kan det hjälpa tro?
Vad kan jag göra vid dom här utfallen, just nu är jag så rådlös att jag mest försöker stå i vägen för det hon vill "attackera" eller hålla för hennes ögon så hon inte ser det för hon blir så blockad att inget hjälper.
Vi har haft stressproblem förr men som blivit bättre, det är bara vid skendräktighet som hon blir såhär :( Vad kan jag göra?