• Bebis nr2

Påhittade namn

Vilket är det ovanligaste kill och tjej namnen ni hört?! Eller har ni kommit på något själva?!

• Svar på tråden Påhittade namn
  • Bebis nr2

Nä, det var inte så sött.

• T0morrow

Måste säga att det var en liten tjej som hette ALPHA MYRAN. Men kallades kort och gott "myran" för hon ju hette så..... hennes syster hette BETA och ngt annat konstigt, men min enda tanke var att knepigt att ha "myran" som tilltalsnamn..... - inget JAG skulle välja... knepigt när man blir äldre, tonåren etc.....

• Tjej 83

påhittad vet ja ine. de kanske är gammalt namn? eller?
    men på en barnvagns skylt stod det

Elma.
    vet inta va ja ska tycka. men rätt ok. inte vanligt..?

• Bebis nr2

Ulr1ka: Nä, myran, det kommer nog bli många fniss bakom ryggen på den flickan i skolåldern. Nä, inget jag skulle välja till mitt barn.

Tjej 83: Elma har jag hört förut. Vet inte vart, och inte heller om det e gammalt eller inte. Jo, det är rätt fint, men för kort...

Letar efter ett lite längre flicknamn samt pojknamn.
    Min son heter Emilian Dominik. Båda rätt ovanliga, i alla fall i sverige. (Är halv Schweizare.)

• Mymlan74

Krisandra var verkligen gräsligt! Hoppas för guds skull att det inte finns alltför många stackare som bär det namnet!!

Elma däremot var ju riktigt fint!

• Bebis nr2

Kan inte plasera Beliam i den fina högen eller den "fula". tycket om det, men börjar på B... skulle göra om det till Meliam i så fall :)

• Alvi

Vet en tjej som är döpt till Ronja-Mi..... (Som Ronja Rövardotters pappa sade... ) men kallas bara för Ronja...
    Nördigt namn tycker jag....

Svar på tråden Påhittade namn